شناسهٔ خبر: 109112 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

همکاری متخصصان ایرانی و آلمانی در زمینه ارتز و پروتز جانبازان

جانبازان43 معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران از معاینه ۳۳ نفر از جانبازان قطع عضو «کانادین» و «بالای زانو» با «استمپ خیلی کوتاه»، توسط متخصصان ایرانی و آلمانی خبر داد.

به گزارش «نماینده»، عبدالرضا عباسپور معاون بهداشت و درمان بنیاد شهید و امور ایثارگران با اعلام خبر همکاری متخصصان ایرانی و بین‌المللی به‌منظور افزایش سطح خدمات توان‌بخشی به جانبازان قطع عضو، گفت: کارشناسان متخصص ارتز و پروتز از کشور آلمان و یک گروه از متخصصان همکار در مرکز ارتز و پروتز بنیاد شهید و امور ایثارگران از ۱۵ تا ۱۷ شهریور ماه جاری تعداد ۳۳ نفر از جانبازان معزز قطع عضو «کانادین» و «بالای زانو» با «استمپ خیلی کوتاه» را ویزیت و جانبازان نیازمند به جراحی مجدد و یا پروتز جدید را معرفی کردند.

وی افزود: این گروه در حین معاینات ضمن معرفی یک سیستم قالب گیری جدید، اقدام به قالب گیری پای ۹ نفر از جانبازان کردند که طبق برنامه ریزی به عمل آمده در مراحل بعدی، نسبت به ساخت و تحویل پروتز به این افراد اقدامات لازم به عمل می‌آید. به زودی شاهد حضور اساتید و متخصصان از دیگر کشورهای دنیا در زمینه ارتز و پروتز در ایران خواهیم بود.

نظر شما