شناسهٔ خبر: 108773 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

بیش از ۵۳۰ میلیون لیتر بنزین در هفته گذشته سوخت شد

بنزین43 در هفته دوم شهریور ماه، ۵۳۰ میلیون و ۴۰۰هزار لیتر بنزین در کشور به مصرف رسیده که ۱۰۳میلیون لیتر از آن متعلق به شهروندان تهرانی بوده است.

به گزارش «نماینده»، براساس آمار شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران میزان مصرف بنزین در بازه زمانی هفتم تا سیزدهم شهریور ماه سال جاری به طور متوسط روزانه ۷۵ میلیون و ۷۷۱ هزار لیتربوده است.
بیشترین مصرف بنزین در هفته منتهی به سیزدهم شهریورماه امسال با ۸۶ میلیون لیتر به روز پنجشنبه (۱۲شهریورماه) و کمترین میزان مصرف آن نیز با ۶۸ میلیون و ۲۰۰ هزار لیتر به روز جمعه (۱۳شهریورماه) مربوط می شود.
مصرف بنزین سوپر نیز در بازه زمانی یادشده (هفتم تا سیزدهم شهریورماه) ۱۹میلیون لیتر بوده که براین اساس، میانگین مصرف روزانه بنزین سوپر کشور در این بازه زمانی دو میلیون و ۷۱۴ هزار لیتر بوده است.
همچنین در طی این مدت، شهروندان تهرانی ۱۰۲ میلیون و ۶۰۰ هزار لیتر بنزین مصرف کردند که بیشترین مصرف این فرآورده نفتی در بازه زمانی یادشده با ۱۶میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر به روز پنجشنبه (۱۲شهریورماه) و کمترین میزان مصرف آن نیز با ۱۳میلیون و  ۸۰۰هزار لیتر به روز سه شنبه (۱۰شهریورماه) مربوط می شود.
میانگین مصرف روزانه در کلانشهر تهران ۱۴میلیون و ۶۵۷ هزار لیتر بوده است. تهران به عنوان یکی از کلانشهرهای پر جمعیت و مهم کشور بشمار می آید که در شرایط معمول و نبود تعطیلات پیوسته، روزانه ۱۲تا ۱۴میلیون لیتر بنزین در آن مصرف می شود.
از طرفی بنزین ۷۰۰تومانی موجود در برخی کارتهای سوخت نیز می تواند عامل دیگری برای مصرف بنزین باشد؛ عاملی که در مصرف کلی این فرآورده نفتی در روزهای باقیمانده تابستان تاثیر گذار خواهد بود.
 

نظر شما