شناسهٔ خبر: 108764 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

هاشمی هیچ وقت در جریان اصولگرایی نبود

انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی گفت: آقای هاشمی هیچ وقت بعد از دولت اصلاحات در جریان اصولگرایی نبود، از زمان تشکیل کارگزاران این آقا خودش را از اصولگرایی جدا کرد البته نباید در مخالفت با هاشمی از رهبری جلو زد.

به گزارش «نماینده»، محمدکاظم انبارلویی عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی در همایش دو روزه ستیز با استکبار که صبح امروز در دفتر مرکزی جامعه اسلامی دانشجویان برگزار شد، آنچه که امروز در اتاق فکر لندن می‌گذرد را گویای به هم‌ریختگی سازمان آن‌ها دانست و گفت: رفتار ضد انقلاب‌ترین افراد تا انقلابی‌ترین افراد در اتاق فکر لندن به گونه‌ای است که گویا تمام آن‌ها کنار هم هستند ولی ما با وجود وجه اشتراک‌های بسیار نظیر اصولگرایی، اعتقاد به اسلام و ولی فقیه، این همگرایی را نداشته‌ایم.

وی با بیان اینکه باید از رویش‌های جدید بهره برد، اظهار داشت: نخستین هدف ما باید حفظ خون‌ شهیدان و اقتدار نظام باشد. اوضاع کشور یک اوضاع جاری است و این هدف ماست که هیچگونه التهاب آفرینی به‌وجود نیاید. از همه تحرکات خودمان برای اهمیت و جایگاه رهبری استفاده می‌کنیم. بر این اساس باید یک گفتمانی شکل بگیرد.

انبارلویی ادامه داد: در دولت احمدی نژاد نتوانستیم نقد درون گفتمانی را کنترل و تحمل کنیم و همین باعث شد پلولاریزم سیاسی در اصولگرایی شکل بگیرد.

وی رخ دادن فتنه ۸۸ را به دلیل عدم به رسمیت شناختن شورای نگهبان برشمرد و گفت: در سال ۹۲ در نمای بیرونی این بود که این نظام مستقر است و جمهوریت نظام در یک شکل کاملا متفاوت وجودیت خودش را اثبات کرد. هدف ما این است که اجازه بازتولید فتنه را ندهیم.

سردبیر روزنامه رسالت با اشاره به انجام باز تعریفی از جریان اصولگرایی گفت: شورای هماهنگی اصولگرایان تا ماه آینده مشخص می‌شود و بر این اساس پنج شنبه گذشته  سه تشکل اصولگرا جلسه‌ای داشتند و باید گفت کار این سه تشکل با هدف همگرایی تمام شده است.

انبارلویی پیرامون حمایت حزب موتلفه از هاشمی رفسنجانی با بیان اینکه شما هیچگاه نخواهید دید که کسی از موتلفه اسلامی با هاشمی پیمان ببندد، گفت: آقای هاشمی هیچ وقت بعد از دولت اصلاحات در جریان اصولگرایی نبود، از زمان تشکیل کارگزاران این آقا خودش را از اصولگرایی جدا کرد البته نباید در مخالفت با هاشمی از رهبری جلو زد.

وی پیرامون سخنان رئیس جمهور در مورد شورای نگهبان نیز بازی روحانی را یک حرکت ناشیانه دانست و عنوان کرد: روحانی در این حرکتی که کلید زد دو سه علامت داد و طی آن خواسته یا ناخواسته شورای نگهبان را مخدوش کرد، امروز همه مسئله احراز صلاحیت کاندیداها را از سوی شورا نگهبان پذیرفته‌اند.

عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی افزود: روحانی مجلس اول را یک مجلس ایده آل خواند که بسیار بی ربط بود. آیا از نظر ریاست محترم جمهور باید مجلسی داشته باشیم که از نهضت آزادی نیز در آن نماینده باشد؟ این مجلس، مجلس خوبی خواهد بود؟

انبارلویی در رابطه با حصر فتنه‌گران نیز گفت: براساس احکام اولیه اسلام باید موسوی و کروبی اعدام شوند و دلایل کافی برای اعدام آنها وجود دارد اما با توجه به صلاحدید آن‌ها امروز در حصر خانگی به سر می‌برند.

نظر شما