شناسهٔ خبر: 108736 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

تغییر شعارهای ملت ایران پس از مذاکرات یک رویای بچگانه است

غضنفرابادی43 نماینده مردم بم در مجلس با تاکید بر اینکه تغییر شعارهای ملت ایران پس از مذاکرات یک رویای بچگانه است، گفت: اینکه می‌گویند"بعد از توافق نمی‌توانیم هرطور که بخواهیم حرف بزنیم و عمل کنیم"، مغایر با روح استقلال‌خواهی و آزادی‌خواهی ملت ایران است.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام موسی غضنفرآبادی نماینده مردم بم در مجلس شورای اسلامی با اشاره به ترویج تز توسعه برون‌زا از سوی غرب‌گرایان داخلی و تقابل این موضوع با استقلال و آزادی در کشور اظهار داشت: نظام و انقلاب اسلامی همواره در مواجه فرهنگی و اقتصادی کشورهای غربی بوده و آنها در طی این سال‌ها تلاش کردند، استقلال ما را از بین ببرند و متاسفانه برخی افراد که از انقلاب و اسلام تهی هستند، در این موضوع می‌دمند و همه آرمان‌ها، موفقیت‌ها و پیشرفت‌ها را در تبعیت از سیاست‌های غرب و استکبار می‌دادند.

وی تاکید کرد: ما این نگرش و موضع را طبق فرموده مقام معظم رهبری، سرسپردگی می‌دانیم و معتقدیم که حیثیت و اساس نظام در آزادی‌خواهی و استقلال آن است و اگر اینها را از دست بدهیم، یعنی غرب‌زدگی و سیاست‌زدگی دامن‌گیر ما شود، با فرسایش انقلاب روبرو خواهیم شد.

این نماینده مجلس برهمین اساس گفت: برخی افراد به جای اینکه نگاه به درون داشته باشند، نگاه به برون دارند در حالیکه رهبری فرمودند راه‌حل مشکلات در درون است. البته این به معنای این نیست که در ایران و کشور را به روی کشورها ببندیم اما اینکه فکر کنیم، تمام مشکلات ما در خارج حل می‌شود، درست نیست. لذا با تحقق اقتصاد مقاومتی و تقویت فرهنگ ملی و اسلامی در درون کشور، می‌توانیم استقلال خود را حفظ کنیم.

حجت‌الاسلام غضنفرآبادی با بیان اینکه کسانی که حل مشکلات را در بیرون می‌بینند، نتوانستند انقلاب اسلامی و ارزش‌های آن را درک کنند، تصریح کرد: استقلال و آزادی دو مؤلفه مهم و ارزشی برای ملت ایران است و دشمنان از ابتدای انقلاب اسلامی تاکنون، قصد لطمه زدن آن را داشتند و در این راه تمام اقدامات ممکن را انجام داده و توطئه‌ کردند لذا کسی در داخل نباید برای تحقق این خواسته دشمنان تلاش کند.

وی با انتقاد از برخی سخنان مسئولان دولتی مبنی بر اینکه "بعد از توافق نمی‌توانیم هرطور که بخواهیم حرف بزنیم و عمل کنیم"، آن را مغایر با روح استقلال‌خواهی و آزادی‌خواهی ملت ایران خواند و گفت: ما مذاکره کردیم تا سوتفاهمی که در مسئله هسته‌ای نسبت به ما دارند، برطرف شود البته بارها ایران اعلام کرد که دنبال سلاح هسته‌ای نیست، اما غربی‌ها مصر بودند تا برایشان شفاف سازی شود. لذا همین میزان مذاکره برای شفاف‌شدن موضوع کفایت می‌کند و نباید اجازه دهیم، بیشتر از این باب مذاکرات با استکبار در سایر موضوعات باز شود.

عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس در پایان تاکید کرد: اینکه می‌گویند پس از مذاکرات شعار ملت ایران تغییر خواهد کرد، یک رویای بچگانه‌ برای کسانی است که دل در گرو خارج دارند.

نظر شما