شناسهٔ خبر: 108730 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

پیش نویس «قانون گارد ملی» عراق طرحی آمریکایی است

سازمان بدر فراکسیون پارلمانی سازمان بدر عراق درباره پیش نویس قانون گارد ملی که قرار است فردا در پارلمان این کشور بررسی شود، هشدار داد و آمریکا و انگلیس را در پشت پرده آن دانست.

به گزارش «نماینده» به نقل از شبکه السومریه، فراکسیون پارلمانی بدر اعلام کرد: عراق کشوری مستقل و دارای حاکمیت است و به سفیر آمریکا در زمینه ادامه دخالت در امور داخلی عراق و روند سیاسی آن هشدار می دهیم. سفیر آمریکا بهتر است از اعمال فشار در زمینه وضع قانون گارد ملی به شکل کنونی دست بردارد.

در این بیانیه آمده است: هدف تشکیل نیروهایی برای استانها که سرآغاز تجزیه است، می باشد. وحدت عراق خط قرمز است و ما اجازه نمی دهیم که آینده کشور تهدید شود. همانطور که با داعش جنگیدیم با کسانی که وحدت عراق را تهدید کنند خواهیم جنگید. اصرار سفیران انگلیس و آمریکا و فشار آنها برای وضع قانون گارد ملی اگر آنها نیت شومی ندارند، شگفت آور است.

فراکسیون بدر تاکید کرد: پیش نویس قانون گارد ملی به شکل کنونی طرحی آمریکایی است که وحدت عراق را تهدید می‌کند و عبارت از از بین بردن وحدت ملت عراق است. این قانون حلقه ای از حلقه های توطئه و ظلم در حق نیروهای مردمی دلاوری است که ثمره جهاد و جانفشانی آنها حفظ عراق از تروریسم داعش است. این قانون خیانت به شهیدانی است که خون آنها راز غلبه بر داعش است.

این فراکسیون از مرجعیت دینی خواست که مانع از این طرح تجزیه طلبانه با شکل کنونی آن که عراق و نیروهای مردمی که شکل گیری آنها بر اساس فتوای مرجعیت بود، بشود و از همه نیروهای ائتلاف ملی و نیروهای ملی گرا خواست صف واحدی را علیه این قانون تا زمانی که اصلاحات لازم بر آن صورت نگیرد و وحدت عراق و حقوق نیروهای مردمی وعشایری در آن حفظ نشود، تشکیل دهند.

 پیش نویس قانون گارد ملی قرار است فردا در پارلمان عراق مورد بحث و بررسی قرار گیرد.

نظر شما