شناسهٔ خبر: 108558 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

بانک آینده ملزم به بازپرداخت طلب بانک مرکزی تا پایان سال شد

بانک مرکزی43 یک مقام مسئول در بانک مرکزی با اشاره به برگزاری جلسات متعدد با مدیران بانک آینده برای بازپرداخت بدهی به بانک مرکزی، گفت: در نهایت مقرر شد این بانک تا پایان سال تمام تعهدات خود برای بازپرداخت بدهی به بانک مرکزی را ایفاء کند.

به گزارش «نماینده»، یک مقام مسئول بانک مرکزی در خصوص تصمیم بانک مرکزی در قبال اضافه برداشت‌ بانک آینده، اظهارداشت: سال گذشته حجم اضافه برداشت بانک آینده از منابع بانک مرکزی به ۹ هزار میلیارد تومان رسیده اما هم‌اکنون این رقم کاهش یافته است.

وی ادامه داد: جلسات متعددی با مدیران عامل و اعضای هیات مدیره بانک آینده داشتیم که در نهایت مقرر شد این بانک تمام تعهدات خود برای بازپرداخت بدهی و رعایت ضوابط بانک مرکزی را ایفا کند.

 بانک آینده به دلیل مشکلات نقدینگی در سال گذشته اضافه برداشت زیادی از بانک مرکزی داشت اما با تلاش‌هایی که انجام شد، در سه ماهه اول امسال، ۳ هزار میلیارد تومان از این بدهی را بازپرداخت کرد.

برخی از گزارش ها از پرداخت نرخ های بالا و غیرمجاز سپرده از سوی این بانک حکایت دارد که عمده دلیل آن تلاش این بانک برای پرداخت دیون بانک مرکزی است.

براساس مصوبه شورای پول و اعتبار، نرخ جریمه اضافه برداشت بانک از منابع بانک مرکزی ۳۴ درصد است. به عبارت دیگر اگر بانکی هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی برداشت کند، در مدت یک سال باید هزار و ۳۴۰ میلیارد تومان بازپرداخت کند، بر همین اساس نیز بانک آینده با جذب منابع با نرخ سو‌دهای بالا تلاش دارد از فشار نرخ جریمه ۳۴ درصدی بانک مرکزی خود را خلاص کند.

نظر شما