شناسهٔ خبر: 108498 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ

گزارش «نماینده» از وضعیت انتخاباتی ورامین:

رقیب نماینده فعلی کیست؟/ اعلام آمادگی محسن رضایی برای انتخابات مجلس

انتخابات-ورامین تنها یک کرسی بهارستان در اختیار منتخب مردم «ورامین، پیشوا و قرچک» قرار گرفته با این حال نمایندگان سه جریان تاثیرگذار، حضوری فعال در این شهرستان دارند تا در میدان رقابت کاندیداهای مورد حمایتشان به قوه مقننه ورود پیدا کند.

گروه سیاست «نماینده» -هرچه به هفتم اسفند سال ۹۴ نزدیک می شویم پازل آرایش انتخاباتی احزاب و تشکل ها جهت نقش آفرینی گسترده در آوردگاه بهارستان تکمیل می شود، البته علاوه بر فعالیت احزاب و نهادهای سیاسی، کاندیداهای احتمالی نیز این روزها به صورت چراغ خاموش گعده های انتخاباتی برگزار می کنند و در حال رایزنی و گفتگو برای متقاعد کردن احزاب، پیرامون پیوستن آنها به فهرست های انتخاباتی هستند. از سوی دیگر دو جریان تاثیرگذار که در جغرافیای سیاسی ایران به عنوان اصولگرا و اصلاح طلب رسمیت پیدا کرده اند می خواهند با ارائه فهرست واحد از سوی جریان متبوعشان با یکدیگر رقابت کنند.

«ورامین، پیشوا و قرچک» هم درحال رفت و آمد کاندیداهای احتمالی مجلس و برگزاری همایش های وحدت و همگرایی اصولگریان است.

همایش همگرایی اصولگرایان خرداد سال جاری با دعوت از غلامعلی حدادعادل "رئیس فراکسیون اصولگرایان مجلس" برگزار شد و هم اکنون کاندیداهای احتمالی در سه جریان اصولگرا، اصلاح طلب و اعتدال رایزنی های انتخاباتی را آغاز کرده اند حتی تعدادی از آنان از مسئولیت های پیشین خود استعفاء دادند و عزم را برای رقابت در انتخابات جزم کردند.

تنها یک کرسی بهارستان در اختیار منتخب مردم «ورامین، پیشوا و قرچک» قرار گرفته با این حال نمایندگان سه جریان تاثیرگذار، حضوری فعال در این شهرستان دارند تا در میدان رقابت کاندیداهای مورد حمایتشان به قوه مقننه ورود پیدا کند.

**آرایش کنونی «ورامین» در مجلس به نفع اصولگرایان

سید حسین نقوی حسینی نماینده اصولگرای ورامین در خانه ملت و عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس است. همچنین پس از تشکیل کمیسیون ویژه برجام با رای اعضا وی به عنوان سخنگوی این کمیسیون انتخاب شد.

نقوی حسینی در زمان استیضاح رضا فرجی دانا"وزیر سابق علوم، تحقیقات و فناوری" به عنوان یکی از استیضاح کنندگان  ظاهر شد و در نطقی به انتقاد از عملکرد وزیر پیشین دولت تدبیر و امید پرداخت.

وی همچنین از نیروهای اصولگرایی شناخته می شود که بروحدت این جریان در انتخابات پیش رو تاکید دارد از این رو از رئیس مجلس هفتم و رئیس فراکسیون اصولگرایان دعوت کرد تا در نشست اصولگرایان در این شهرستان شرکت کند، اعلام مواضع این نماینده در بیرون و داخل مجلس باعث شد تا با لابی های پشت پرده وی در دوره جدید به عنوان مخبر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس انتخاب نشود.

نقوی حسینی گزینه اصلی انتخابات مجلس دهم در حوزه ورامین است، گفته می شود شانس او برای پیوستن به فهرست اصولگرایان نسبت به کاندیداهای دیگر بیشتر است.

** از شورای شهر تا انتخابات مجلس

برخی از اعضای شورای شهر ورامین برای کاندیداتوری در انتخابات مجلس دهم استعفا دادند؛ بهزاد حسینی و سید محسن رضایی استعفاء خود را تقدیم شورا کردند تا با برنامه ریزی و رایزنی در انتخابات مجلس حضور پیدا کنند.

بهزاد حسینی عضو و محسن رضایی رئیس سابق شورای شهر ورامین بودند اما رقابت در انتخابات را به عضویت در شورا ترجیح دادند.

منابع آگاه در استان، بهزاد حسینی و حجت الاسلام سید احمد حسینی که سابقه ریاست شورای شهرستان ورامین را دارد به عنوان رقبای نماینده فعلی ورامین در مجلس معرفی می کنند.

سید احمد حسینی مصمم است تا در انتخابات مجلس شرکت کند.

یکی دیگر از گرینه های احتمالی اصولگرایان برای انتخابات در حوزه ورامین سید رضا طباطبایی است، وی سابقه فعالیت در معاونت شهرداری، فرمانداری و بخشداری مرکزی ورامین را دارد، علاوه بر او رسانه ها از یک چهره شناخته شده که به واسطه مبارزات پدر در قبل از انقلاب صاحب نام شده به عنوان گزینه اصولگرایان در این شهرستان نام می برند البته او تاکنون اظهارنظری درباره حضور و یا عدم حضورش در انتخابات بیان نکرده است.

حجت الاسلام سید مهدی اندرزگو فرزند شهید اندرزگو که ارتباط و تعامل مناسبی با حزب موتلفه اسلامی دارد گزینه احتمالی اصولگرایان در انتخابات مجلس است.

در جریان اعتدال(حامیان دولت و اصلاحات) هم از یک عضو حزب اعتدال و توسعه به عنوان کاندیدای احتمالی انتخابات مجلس دهم نام برده می شود، نادر شیرکوند که در سال ۹۲ با حکم نوبخت رئیس تشکیلات حزب اعتدال و توسعه در ورامین شد از گزینه های شناخته شده و همسو با دولت یازدهم است.

**کاندیداهای احتمالی در پیشوا و قرچک

در پیشوای ورامین نیز دو گزینه، کاندیداهای احتمالی انتخابات مجلس دهم هستند؛ مجید اصفهانی "بخشدار سابق پیشوا" و رضا رجبی "بخشدار و سرپرست سابق فرمانداری شهرستان پیشوا" به احتمال زیاد تصمیم به کاندیداتوری در انتخابات مجلس  گرفته اند.

رضا رجبی در دوره پیشین انتخابات مجلس شورای اسلامی نیز شرکت کرده بود و پس از نقوی و نوش آبادی در رتبه سوم قرار گرفت به همین جهت از رسیدن به کرسی سبز بهارستان بازماند.

همچنین از شهرستان قرچک خبر می رسد، تاکنون چهره شناخته شده تمایل خود را برای حضور در انتخابات اعلام نکرده است، پیش از این از برخی اعضای شورا به عنوان گزینه های احتمالی نام برده می شد اما این اخبار در حد شنیده ها مطرح شد.

اسامی کاندیداهای احتمالی براساس آخرین اخبار در گزارش آمده است و پایگاه اطلاع رسانی «نماینده» حق اظهار نظر آنان را محفوظ می داند.

نظرات مخاطبان 13 4

  • ۱۳۹۴-۰۶-۲۵ ۱۴:۴۸حسين 1 3

    با سلام وخسته نباشي :خدمت همكاران محترم رسانه نماينده ازاينكه تحليلي از شهرستان ورامين بزرگ (مجموع شهرستانها )درحوزه انتخابات ارائه داريد تشكر ميكنم اما به ذكر چند نكته جهت اطلاع اشاره مينمايم :چنانچه مرقوم فرموديد جناب آقاي نقوي درحال حاضر در دايره وجريان اصولگرايي بازي ميكند اما ذكر اينكته خالي ازفايده نيست كه ايشان در بين مردم شهرستان ورامين بزرگ به اصولگرايي شهره نيست چراكه چرخش 90درجه ايشان درانتخابات باتوجه به وضعيت موجود كاملا براي مردم ورامين ونخبگان سياسي مبرهن وواشكار است ايشان دردور اول انتخابات 8سال پيش باراي اصلاح طلب ها به نمايندگي رسيد چراكه نماينده جريان اصولگرايي نوش ابادي سخنگوي فعلي ارشاد مي باشد مستندات ان هم وجود دارد چراكه جبهه متحد اصولگرايي ايشان را تاييد كرده بود !اما نقوي با توجه بهردصلاحيت كانديداي جناح چپ يعني آقاي رضايي بهبرنده انتخابات شد درحال حاضر نيز امثال شير  نزاد واعضاي اصلاح طلب شهر قرچك از ايشان حمايت ميكنند ودرمنطقه درپازل آنها بازي ميكند وسوال اين است كه درزمان دولت اصولگراي احمدي نژاد ايشان دركدام طرف قرار داشت ؟و اززمان انتخابات رياست جمهوري گردش به سمت اصولگرايي نمودند به جهت جذب آرائ بچه هاي حزب اللهي بودند تا موقعيت خودرا تثبيت نمايند .برادران عزيز !درد نقوي درد اصولگرايي وانقلاب نيست درد نقوي بقا وماندن درقدرت به هر طريق وابزاري است !لذا ايشان درورامين به ذووجهين شهره اند با كمال تاسف هرچند به عنوان جريان اصولگرا نگران هستيم لذا چپ وراست ازروش ومنش سياسي ايشان ناراحتند وامروز اگر سنگ برجام وهسته اي برسينه ميزند ودلواپس ميشود به خاطر منافع ملي نيست بلكه دلواپس ماندن درقدرت است كه انشالله خداوند همه مارا هدايت بفرماييد .
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۰۱ ۱۴:۳۲علي 1 2

    سلام  
    درقرچك آقاي عين الله تاجيك اعلام كانديداتوري نمودند اولين وآخرين گزينه قرچك ميباشند
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۱۰ ۰۰:۲۰علیرضا 3 1

    نمی دانم درج می کنید یا نه. در پاسخ به همشهری عزیزم حسین آقا باید یک نکته را یادآور شوم. واقعا در طول این 4 سال موضع گیری های آقای نقوی به عنوان یک اصولگرا برای شما روشن نشده؟ به چشم و گوش خودتون که اعتماد دارید؟ اساسا اصولگرا بودن به معنای معرفی شدن از فلان دسته و فلان جناح است؟ زمانی آقای نوش آبادی سنگ اصولگرایی را به سینه می زد و کاندیدای اصولگرایان در مجلس بود. زمانی دیگر با جریان انحرافی ارتباط می گرفت و الان هم در حال توجیه غیراسلامی ترین تصمیمات فرهنگی در طول تاریخ انقلاب است (مثلا ایشان در اظهار نظری عجیب گفته این که ما به بی بی سی مجوز دادیم اقتدار ما را نشان می دهد). این چه اصولگرایی است؟ واقعا مواضع دکتر نقوی در مقابل فتنه را ندیدید؟ در مقابل جریان انحرافی را چطور؟ در مقابل جریان غربزده کدخدادوست چظور؟ حالا فرض کنیم زمانی دنبال گرفتن رای اصولگراها بود. الآن که دوره اعتدال است و دولت اعتدال حتی در ورامین رای بیشتری داشته. طبق قائده شما باید ایشان الآن اعتدالی باشد نه منتقد (اصطلاحا) اعتدال. انقدر نقش گیرینوف را بازی نکنید. 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۷-۱۳ ۱۵:۵۹ 3 3

    باسلام مهم چرخش 180 درجه اي آقاي نقوي در تمام فصول
                                

نظر شما