شناسهٔ خبر: 108483 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: جام نیوز

واقعیت یا شایعه؛

تجاوز به دختران ایرانی در فرودگاه دبی!

شایعه ماموران فرودگاه دبی به دلیل انچه دریافت گزارشی مبنی بر احتمال حمل مواد مخدر توسط یکی از مسافران ایرانی پرواز تهران – دبی ضمن رفتاری بسیار شدید و وحشیانه اقدام به بازرسی و لخت کردن تمامی ۱۵۲ نفر مسافران این پرواز اعم از زن و مرد نمودنند .

به گزارش «نماینده»؛ به گزارش شاهدان عینی که خود هم از مسافران این پرواز نیز بوده اند پلیس دبی پس از نگهداری ۴ ساعته تمامی مسافران در فرودگاه دبی (به صورت سرپا) و سپس گنترول گذرنامه ها انها تمامی مسافران را اعم از زن و مرد و کودک را به سالن بازرسی ویژه هدایت کرده اند.
 
در سالن ویژه بازرسی فرودگاه سالن شماره ۲ فرودگاه دبی از همه خواستنند تمام لباسهای خود و حتی لباسهای زیر خود را دراورند و اقدام به بازرسی مسافران این پرواز که اکثرا خانواده ها هم بودنند نمودنند.
 
همچنین در پی گستاخی پلیس فرودگاه امارات تمامی زن ها و دختر ها را توسط پلیس مرد کاملا برهنه کردنند و حتی از فرو بردن دست در [...] بانوان و دختران هم کوتاهی نکردنند. شاهدان عینی از فریاد و گریه و شیون زنان و دختران ایرانی در سالن بازرسی ۲ حکایت میکنند که تمامی فضای سالن شماره ۲ فرودگاه دبی را پر کرده بود.
 
یکی دیگر از شاهدان این پرواز میگویید که زنان و دختران را پس از بازسی وحشیانه از سالن بازرسی به سوی سالن خروجی فرودگاه دبی هدایت میکردند در حالی که به انها حتی اجازه نداده بودنن لباس های زیر خود را هم به تن کنند و در حالی انها را یکی یکی ازسالن بازرسی ویژه خارج میکردند که زن ها و دختران گریه کنان فقط لباسهای خود را در دست داشتنند و نه بر تن!
 
یکی دیگر از مسافران زن این پرواز میگویید که در اثر برخورد وحشیانه و خشن پلیس دبی در حال بازرسی بدنی از مسافران دختر بکارت یکی از دختران ایرانی [...] شده است و فریادها و گریه های این دختران و زنان در فرودگاه و متعاقب ان اعتراض شوهران و خانواده های دیگر ایرانی بازرسی شده باعث شد که پلیس فرودگاه با باتوم اقدام به ضرب و شتم وحشیانه تمامی مسافران دربند در سالن بازرسی را به همراه داشته باشد.
 
از طرفی در نهایت بعد از ۳ ساعت از بازرسی ویژه بدنی تک تک مسافران ایرانی مشخص شد که هیچ یکی از انها هیچ مورد خلافی به همراه نداشته اند و ماموران فرودگاه دبی عمدا و فقط به خاطر ارعاب و تحقیر ایرانیان عازم دبی این حرکت زشت و بدور از انسانیت را انجام داده اند واکنش سفارت جمهوری اسلامی در دبی :
 
پس از مراجعه حضوری چندی از مسافران ایرانی به سرکنسولگری جمهوری اسلامی در دبی ابتدا از ورود این افراد به ساختمان کنسولگری جلوگیری به عمل امد ولی پس از ورود چند نفر و باز گو کرد واقعیت ماجرا برای مسئولان جمهوری اسلامی در دبی به انها قول داده شد که پیگیر ماجرای اتفاق افتاده شوند.
 
همچنین یکی از ۳ نفر از دختران که با جراحت ... مواجه شده بودنند برای اثبات موضوع به پزشکی قانونی ارسال شد که حقیقت ادعا اثبات شود.
 
از طرفی بعضی از خبرنگاران رسانه های گروهی با معاون سرکنسولگری جمهوری اسلامی در دبی قرار مصاحبه گرفتنند که ایشان از پذیرفتن خبرنگاران خودداری کردنند و با تعجب فراوان ایشان خطاب به مراجعه کنندگان تمامی ماجرای اتفاق افتاده را تکذیب کردنند و گفتنند موضوع مهمی اتفاق نیفتاده و ماجرای گفته شده فقط شایعه است!
 
ولی یک روز بعد از تکذیب ماجرا توسط کنسولگری ایران در دبی - سفارت جمهوری اسلامی در ابوظبی با تایید ضمنی خبر برخورد وحشیانه ماموران فرودگاه دبی با مسافران ایرانی و پاره شدن بکارت یکی از دختران ۱۵ ساله این ماجرای را یک اقدام عادی در فرودگاه دبی خوانند ولی گفتنند که در این زمینه با فرمانده پلیس فرودگاه دبی صحبت و موضوع پیش امده را پیگیری کنند! "
 
پاسخ شایعه
 
۱. این شایعه ایرادات منطقی بسیاری دارد! در هیچ منبع معتبر یا دست چندمی به آن اشاره نشده و هیچ استنادی هم برای این داستان احساسی ارائه نگردیده است!
 
۲. وزارت امور خارجه تاکنون هیچ گزارش رسمی در خصوص این شایعه از نمایندگی‌های خود دریافت نکرده و ادعای تایید اولیه مطلب توسط وزارت خارجه نیز کذب است! چرا رسانه های ادعا شده هیچ کدام خبر لغو قرار مصاحبه با کنسولگری را پوشش نداده اند!؟
 
۳. هیچ شهروندی در این مورد به وزارت خارجه یا نمایندگیهای آن مراجعه نکرده و شکایتی مطرح ننموده است. کسی نیز به پزشکی قانونی اعزام نشده و با فرض صحت آن چرا فقط یکی از ۳ نفر اشاره شده در متن!؟
 
۴. وزارت امورخارجه در برخورد با اینگونه مسائل جدیت دارد و به محض دریافت مطلبی قویا وارد عمل شده و پیگیری‌ می کند. در چنین مواردی، مانند مورد فرودگاه جده، نماینده سفارت شخصا به محل مراجعه می کند.  
 
۵. ادعای عریان کردن همه ۱۵۲ مسافر یک پرواز دور از عقل و عرف و... است و نویسنده برای تحریک مخاطب، بازرسی "خاص" بدنی زنان و دختران توسط پلیس مرد را نیز مدعی شده است! در حالیکه همه کشورها از پلیس زن برای چنین کاری استفاده می کنند، چه رسد به کشورهای اسلامی!
 
۶. با فرض صحت مطلب چگونه قابل قبول است که زنان ما به این اهانت گردن گذاشته اند و مردان ما هم بی تفاوت از کنار آن گذشته اند یا با چند ضربه باطوم ساکت شده اند!؟
 
۷. این اتفاق در دنیا سابقه ندارد و در صورت صحت آن تیتر یک خبرگزاری های جهان شده بود! با فرض مشکوک شدن پلیس به حمل مواد مخدر، این بازرسی "ویژه"، برای افراد مظنون صورت می گرفت، نه تمام مسافرین یک پرواز!
 
۸. در رد این ادعای اهانت آمیز باید گفت در عصری که شبکه های اجتماعی و دوربین گوشیها از حوادث کوچک هم نمی گذرند، چرا هیچ عکس یا فیلمی از چنین "شوی" تبلیغاتی گسترده و خیالی از طرف کاربران ایرانی، مسافران یا کاربران عرب منتشر نشده است!؟
 
۹. متاسفانه مواردی از قاچاق مواد مخدر توسط مسافرین ایرانی و بد رفتاری و بازرسی بدنی بی دلیل مسافرین توسط پلیس دبی قبلا گزارش شده که با سو استفاده و بزرگنمایی آنها و ترکیب با ماجرای فرودگاه جده، این شایعه سراسر کذب و اهانت به مردم ایران تنظیم شده است.
 
۱۰. در خباثت شایعه پردازان همین بس که آبرو و عزت نوامیس کشور را بازیچه منافع شخصی، سیاسی و دشمنی های نژادی و ... قرار داده اند و احساسات ۸۰ میلیون ایرانی را جریحه دار کرده اند.
 
۱۱. بدون اطلاع از صحت پیامها، هر مطلبی را منتشر نکنیم تا داوطلبانه دشمنانمان را یاری نکرده باشیم.

نظر شما