شناسهٔ خبر: 108473 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خبرگزاری بسیج

نعمت‌زاده حق اتهام زنی به مردم را نداشت/ ورود شرکت‌های خودروسازی بدون انتقال تکنولوژی محقق نمی‌شود

فولادگر حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس در خصوص اعتراضات مردم نسبت به قیمت های بالا و کیفیت پایین خودروهای داخلی و واکنش نعمت زاده به آن، اظهار داشت: اصل و اساس راه اندازی کمپینی برای اعتراض با عنوان نخریدن خودروی صفر داخلی کار درستی نبود.

به گزارش «نماینده» حمیدرضا فولادگر رئیس کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مجلس در خصوص اعتراضات مردم نسبت به قیمت های بالا و کیفیت پایین خودروهای داخلی و واکنش نعمت زاده به آن، اظهار داشت: اصل و اساس راه اندازی کمپینی برای اعتراض با عنوان نخریدن خودروی صفر داخلی کار درستی نبود و این کار در تضاد با سیاست های حمایت از تولید ملی است.

عضو کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: این حرکت مردمی دلیلی مناسب برای اتهام زنی به آن ها و ضدانقلاب خواندن مردم نیست که آقای وزیر چنین اظهاراتی داشتند.

وی با بیان اینکه صنعت خودروسازی کشور نیاز به تغییرات اساسی دارد، افزود: ما از خودروسازان انتظار داریم تا با اصلاح ساختار خود و بالا بردن بهره وردی در خط تولیدشان، صنعت خودروسازی را از حالت نه دولتی و نه خصوصی خارج کنند. از سویی هم این انتظار وجود دارد که خودروسازان تمامی بخش های خود را رقابت پذیر سازند.

فولادگر در ادامه با اشاره به تلاش شرکت های خودروسازی اروپایی برای ورود به ایران، گفت: ورود شرکت های خودروسازی خارجی بدون ورود تکنولوژی ساخت، نباید اتفاق بیفتد. ورود تکنولوژی به این معنا نیست که آن ها قطعات خودرو را به ایران بفرستند و ما فقط منتاژ کننده آن ها باشیم، بلکه باید فرایند ساخت خودرو به کلی در داخل کشور صورت بگیرد.

نظر شما