شناسهٔ خبر: 108278 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: آنا

رضا خاتمی:

مجلسس ششم دیگر تکرار نخواهد شد/ زاویه وزارت کشور با بدنه دولت

رضا خاتمی نایب رئیس مجلس ششم: فضای کنونی قابلیت مجلس ششم را ندارد و این را اصلاح طلبان هم فهمیده‌اند بنابراین حاضرند خیلی به کمتر از آن هم رضایت دهند.

به گزارش«نماینده»، سید محمد رضا خاتمی نایب رئیس مجلس ششم و اولین دبیرکل جبهه منحله مشارکت در گفتگویی به انتقاد از ترکیب وزارت کشور در دولت تدبیر و امید و پرداخت و گفت: کسی باید در وزارت کشور باشد که برنامه‌های انتخاباتی آقای روحانی را قبول داشته باشد و بخواهد آنها را اجرایی کند.

وی افزود: متأسفانه مقصر اول در انتخاب ترکیب وزارت کشور خود دولت است و همین باعث شد که یک مقدار امیدها کم شود. اما باز هم به این معنا نیست که چون صد را نداریم به درجات پایین‌تر رضایت دهیم. همین الان هم اگر دولت اراده داشته باشد، برنامه‌های سیاسی خود را عملی کند، به دست همین وزیر کشور هم می‌تواند کارها را طبق برنامه خود عملیاتی کند.

نایب رئیس مجلس ششم با بیان اینکه البته تحقق این امر نیازمند یک رابطه قوی میان رئیس‌جمهوری، معاون رئیس‌جمهوری و اعضای کابینه با وزارت کشور است، اظهارداشت: اگر هم در جایی وزیر کشور توانایی و کشش بیشتر را ندارد لازم است که از او حمایت و پشتیبانی کنند و به او روحیه بدهند تا بتواند برنامه‌ها را اجرایی کند. من فکر می‌کنم هنوز هم دولت می‌تواند به رغم همه زاویه‌ای که وزارت کشور با بدنه دولت دارد، برنامه‌های خود را با همین وزارت کشور عملیاتی کند.

خاتمی همچنین با اشاره به تکرار مجلسس ششم توسط اصلاح طلبان، می گوید:فضای کنونی قابلیت مجلس ششم را ندارد و این را اصلاح طلبان هم فهمیده‌اند بنابراین حاضرند خیلی به کمتر از آن هم رضایت دهند.

نظر شما