شناسهٔ خبر: 108209 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

آلودگی هوای تهران را باید با کنار گذاشتن خودروهای فرسوده کنترل کنیم

لاهوتی43 عضو فراکسیون محیط زیست گفت: با فرا رسیدن فصل سرما و احتمال تشدید آلودگی در تهران، استفاده از خودروهای فرسوده را باید کنار گذاشت.

به گزارش «نماینده» مهرداد بائوج لاهوتی عضو فراکسیون محیط زیست درباره راهکارهای کاهش آلودگی شهر تهران گفت: ۸۳_۸۰ درصد از آلودگی شهر تهران مربوط به تردد خودروهای فرسوده و یا خودروهای ساخت داخل با استاندارد یورو ۲ و یا مصرف بنزین داخلی با استاندارد یورو ۲ می‌باشد.

لاهوتی تصریح کرد: در شهر تهران بیش از ۲۰۰۰ مینی‌بوس فرسوده با عمر بالای ۳۰ سال در حال تردد است و بیش از ۱۰۰۰۰ تاکسی پیکان به حمل و نقل مردم می‌پردازد که هرکدام از این خودروهای فرسوده ۱۰_۸ گرم گاز دی‌اکسید کربن تولید می‌کند، حتی تردد موتورسیکلت‌ها در سطح شهر به طور متوسط ۷.۵gگاز دی‌اکسید کربن تولید می‌کند.

وی در ادامه افزود: اگر تلاش جدی برای از رده خارج کردن این خودرو صورت نگیرد، معضل آلودگی هوا حل نخواهد شد، مصرف بنزین داخلی که استاندارد یورو ۴ را ندارد از دیگر عوامل آلودگی است که براساس قانون، تا پایان برنامه چهارم باید این استاندارد را کسب می‌کرد.

لاهوتی با بیان اینکه دولت باید بر صنعت مترو سرمایه‌گذاری کند، تاکید کرد: دولت به تعهد خود در زمینه ساخت مترو عمل نکرده چراکه طبق این تعهد دولت باید بیش از ۵۰ درصد از هزینه‌های ساخت مترو را بپردازد، تمامی اینها راهکارهایی است که اگر عملی گردد، معضل آلودگی شهر تهران رفع می‌گردد.

نظر شما