شناسهٔ خبر: 108204 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

عدم به ثمر نشاندن مصوبات، دلیل لغو جلسات فراکسیون زنان مجلس با معاونت زنان/ برگزاری مجدد نشست ها

میرگلوبیات43 عضو فراکسیون زنان مجلس عدم به ثمر نشاندن مصوبات مجلس همچون بیمه زنان خانه‌دار را دلیل لغو جلسات فراکسیون زنان با معاونت امور زنان ریاست جمهوری دانست و گفت: شاید فراکسیون زنان با یک سری از برنامه‌ها و تفاهمنامه‌های امضاء شده میان معاونت زنان و سازمان ملل متحد مخالف باشد و تذکراتی هم داده است اما دلیل کنسل شدن جلسات این موضوع نیست.

به گزارش «نماینده» شهلا میرگلوبیات به دلایل لغو جلسات فراکسیون زنان مجلس با معاونت امور زنان ریاست جمهوری اشاره کرد و گفت: از آنجا که جلسات نتیجه مشخصی نداشتند و بیشتر  با ارائه گزارش مسائل مختلف  آغاز  و به پایان می‌رسیدند تصمیم گرفته شد برای مدتی کنسل شوند، اما با این وجود فراکسیون زنان مجلس از برگزاری مجدد جلسات فوق استقبال می‌کند ضمن آنکه پس از تعطیلات مجلس این فراکسیون درخواست برگزاری جلسه‌ای جدیدی را از معاونت زنان ریاست جمهوری خواهد داشت چراکه این جلسات باید تداوم پیدا کنند.

نماینده مردم ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه تعطیلی نشست‌ها ربطی به برنامه کاری مشترک معاونت زنان ریاست جمهوری با صندوق جمعیت ملل متحد ندارد، گفت: شاید فراکسیون زنان با یک سری از برنامه‌ها و تفاهمنامه‌های امضاء شده میان معاونت زنان و سازمان ملل متحد مخالف باشد و تذکراتی هم داده است اما دلیل کنسل شدن جلسات این موضوع نیست چراکه پس از نشست آنها با سازمان ملل باز هم فراکسیون با آن‌ها چند جلسه دیگر برگزار کرد.

وی با بیان اینکه فراکسیون زنان با هیچ گروهی اختلاف ندارد، ادامه داد: این جلسات باید با هدف بهبود شرایط زنان برگزار شوند اما تاکنون خروجی و ثمر قابل تاملی دیده نشده است، نمایندگان مجلس در تلاش هستند که کاری برای مردم انجام و نتیجه جلسات دیده شود.

میرگلوبیات به برخی از مواردی که از سوی فراکسیون زنان پیگیری شده اما معاونت زنان ریاست جمهوری این موارد را به نتیجه نرسانده است اشاره کرد و افزود: بیمه زنان خانه‌دار یکی از موضوعات مهم برای فراکسیون زنان مجلس است که با وجود پیگیری‌های مداوم و وعده‌های معاونت امور زنان ریاست جمهوری در نهایت از محول شدن این وظیفه به وزارت دادگستری و قوه قضایی خبر دادند.

عضو فراکسیون زنان در مجلس ادامه داد: اجرای ماده ۲۳۰ و ۲۲۷ به‌عنوان مصوبات مجلس برعهده دولت است و درباره موضوعاتی مرتبط با این مصوبات همچون امنیت زنان و کودکان بحث‌های مفصلی صورت گرفت اما معاونت زنان ریاست جمهوری پس از چندین جلسه از واگذاری این لایحه به وزارت کشور خبر دادند.

چندی پیش معاون امور زنان ریاست جمهوری طی گفت و گویی از کنسل شدن جلسات مشترک این معاونت با فراکسیون زنان مجلس خبر داد و دلیل این مسئله را اعتراض فراکسیون نسبت به نشست آن‌ها با سازمان ملل متحد مطرح کرده است.

نظر شما