شناسهٔ خبر: 108198 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت

طراحی دشمن!

محمدکاظم انبارلویی431

«نماینده»؛ محمدکاظم انبارلویی/ مقام معظم رهبري در ديدار اعضاي خبرگان مهم‌ترين وظيفه علماي ديني، روشنفكران دانشگاهي و مسئولان را حساسيت نسبت به طراحي دشمن و شناخت آن و تشريح آينده اميدبخش و رو به پيشرفت كشور در چارچوب شاخص‌هاي منظومه فكري اسلام دانستند. طراحي دشمن امروز چيست؟ دشمن امروز ما جز به "رخنه" و "نفوذ" به چيز ديگري نمي‌انديشد. فقط طي مردادماه گذشته بيش از دو هزار و سيصد تن از اتباع اروپايي و آمريكايي تحت پوشش تاجر، خبرنگار و گردشگر وارد ايران شده‌اند كه اين حجم از تردد بي‌سابقه است. شمار زيادي از آنان ميزبان دولتي داشتند. در واشنگتن اتاق‌هاي فكر در روياي پيوند جامعه مدني در كشور هستند و مي‌گويند بهترين راه تغيير رژيم در ايران افزايش تعاملات در سطح مدني است.

 

از سوي ديگر همگرايي برخي روزنامه‌ها در داخل با اتاق فرمان در انگليس، نروژ و هلند بيشتر شده است. روزنامه‌نگاراني كه در فتنه ۸۸ به خارج فرار كردند، در كمپ‌هايي كه از آن به عنوان "اتاق فرمان" يا "اتاق فكر" ياد مي‌شود با دوستان روزنامه‌نگار خود در داخل بي‌‌پروا ارتباط دارند، خط مي‌گيرند و خط مي‌دهند و اين چيز پنهاني نيست، مي‌شود از لاي تيترها، مقالات و اخبار آن را حس كرد.

غرب همچنان در طراحي شيوه‌هاي نو براي نبرد "نرم" با ملت ايران، دستوركار دوقطبي‌سازي را حفظ كرده است. آنها معتقدند با شكل‌گيري دوقطبي‌ها در حوزه سياست داخلي و خارجي، اقتصاد، فرهنگ و حتي مسائل اجتماعي مي‌شود با نشستن در هر يك از زواياي به وجود آمده، نبرد نرم و سپس نبرد سخت عليه ملت ايران را عملياتي كرد.

غرب بيش از سه دهه است استقلال و آزادي ملت ما را در جمهوري اسلامي هدف گرفته و تاكنون هيچ تغييري در اين راهبرد خود نداد‌ه‌ است.

اينكه مقام معظم رهبري در اين ديدار به "چارچوب شاخص‌هاي منظومه فكري اسلام" تاكيد فرمودند، به اين دليل است كه صيانت و حفظ استقلال و آزادي كشور تنها در سايه اين منظومه قابل تحقق است.

نفي ظلم و استبداد و استكبار غرب عليه مجامع جهاني ازجمله ايران نبايد از ادبيات سياسي مسئولان ما در پرداخت به سياست داخلي و سياست خارجي رخت بربندد.

غرب هنوز با ادبيات قرن نوزدهمي با ما صحبت مي‌كند و بي‌پروا استقلال كشور را هدف قرار داده است.  

برخي با سوزن‌باني فكري غرب فكر مي‌كنند با آشتي با غرب مي‌توانند استقلال كشور را حفظ كنند. اين يك سراب است. رفتار غرب با ملت ايران در تاريخ يكصدساله اخير نشان مي‌دهد چنين واقعيتي وجود ندارد.

كساني كه اين بحث را مطرح مي‌كنند، فكر مي‌كنند در مسير آزادي عمل مي‌كنند، در حالي كه - به تعبير مقام معظم رهبري؛  

"استقلال بخشي از آزادي است، كساني كه استقلال را نفي مي‌كنند، در واقع مخالف آزادي هستند. "

امروزه در برخي محافل روزنامه‌هايي كه در جهت تحكيم مباني غرب در داخل قلم مي‌زنند و اغلب مستظهر به پشتيباني مالي و معنوي غرب هستند، خود را روزنامه‌هاي مستقل مي نامند و در بوق‌هاي آمريكايي و انگليسي از آنان به عنوان كساني ياد مي‌كنند كه در راه آزادي گام برمي‌دارند. در حالي كه آنان عمله و اكره غرب هستند و درست در برابر استقلال و آزادي ملت قرار دارند.

اين جماعت مرتب در بوق دوقطبي‌سازي مي‌دمند و از ابتكارات جالب آنها در سياست داخلي، چندقطبي‌سازي در ميان اصولگرايان است.

اصولگرايان به عنوان يك جريان نيرومند كه چون كوه از اول انقلاب تاكنون پشتيبان اسلام، نظام، قانون اساسي، رهبري هوشمندانه امام(ره) و مقام معظم رهبري و اصل ولايت فقيه بوده‌اند، مورد هدف سرويس‌هاي فكري و امنيتي دشمن هستند.

دستوركاري كه از بيرون به جريان رسانه‌اي غرب در داخل رسيده، آن است كه در چندقطبي‌سازي جريان اصولگرايي براي تكرار مدل انتخابات ۹۲ تلاش شود. اين جريان روي نقد درون‌گفتماني اصولگرايان خيمه زده است و سعي مي‌كند با حضور در زواياي اين نقد، چندقطبي‌سازي جريان اصولگرا را مديريت و احيا كند. اين جريان از سياه‌نمايي عملكرد دولت‌هاي نهم و دهم و برجسته كردن نقاط ضعف و تخطئه و پنهان كردن نقاط قوت آن به عنوان كاتاليزور چندقطبي‌سازي جريان اصولگرا استفاده مي‌كند.

حزب موتلفه اسلامي در اين ميان مورد هجمه جريان رسانه‌اي وابسته به غرب قرار دارد كه چرا مي‌خواهد با راهبرد "يك صدا، يك فهرست" توطئه آنها را در چندقطبي‌سازي جريان اصولگرا خنثي كند. ‌ آنها مرتب از "اما" و "اگر"هايي سخن مي‌گويند تا شايد بتوانند فرصت‌طلبي‌هاي خود را عملياتي كنند.

امروز هر نخبه‌اي بايد به اين انديشه كند كه "طراحي دشمن" چيست؟ هم با آن مقابله كند و هم طعمه دشمن نشود. رفتار سياسي نخبگان حزب موتلفه اسلامي، حزب پايداري و جمعيت ايثارگران به عنوان سه تشكل نيرومند در جريان اصولگرايي نشان مي‌دهد كه دست دشمن را خوانده‌اند. هوشمندي حضرات آيات محمد يزدي، موحدي كرماني و مصباح يزدي در تاييد اين حركت نشان مي‌دهد، حركت اين سه تشكل در يك مسير مشروعيت‌ساز است و تحركاتي كه در ديگر گروه‌ها و احزاب و شخصيت‌هاي اصولگرا در همين زمينه ديده مي‌شود، حكايت از هوشياري در شناخت طراحي‌هاي دشمن دارد.

نظر شما