شناسهٔ خبر: 108172 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

فردا؛ رزمایش «فداییان حریم ولایت»آغاز می شود

پنجمین رزمایش فداییان حریم ولایت از فردا شنبه با شرکت جنگنده‌های نیروی هوایی ارتش اعم از اف ۴، اف۵، اف۱۴، اف۷، سوخو۲۴، میگ۲۹، سی۱۳۰ در منطقه عمومی اصفهان آغاز می‌شود.

به گزارش «نماینده»، رزمایش اقتدار هوایی فداییان حریم ولایت نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی ایران از فردا شنبه با شرکت کلیه پایگاه‌های این نیرو و با محوریت پایگاه شکاری شهید سرلشکر خلبان عباس بابایی در منطقه عمومی اصفهان برگزار می شود.

 امیر خلبان علیرضا برخور جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش  در نشست خبری با اعلام خبر فوق گفت: این رزمایش با شرکت انواع هواپیماهای شکاری رهگیر، شکاری بمب افکن، ترابری نیمه سنگین و سبک، هواپیماهای ارتباطی و شناسایی، سوخت رسان و انواع پهپاد ها در منطقه عمومی رزمایش در منطقه عمومی اصفهان از روز شنبه برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه  مراحل مقدماتی این رزمایش از روزها قبل با گسترش هواپیماهای اف ۴، اف۵، اف۱۴، اف۷، سوخو۲۴، میگ۲۹، سی۱۳۰،  هواپیمای بوئینگ۷۰۷ و ۷۴۷، صاعقه و انواع هواپیماهای بدون سرنشین آغاز شده است افرود: این رزمایش در ۳ موج طرح ریزی شده که موج اول آن مرحله شناسایی و دریافت و انتقال اطلاعات است  که در این موج خلبانان شجاع و جوان نیروی هوایی وسایل پرنده و جنگنده خود را در ساعات مختلف شبابه روز در مناطق مختلف انتقال داده و بلافاصله شناسایی اهداف از پیش تعیین شده را آغاز می کنند.

امیر برخور خاطرنشان کرد: در موج دوم رزمایش اهداف شناسایی شده مورد اصابت قرار خواهد گرفت و  مرحله سوم رزمایش نیز با رویکرد پدافند غیر عامل برگزار خواهد شد.

جانشین فرمانده نیروی هوایی ارتش در ادامه گفت: خلبانان و نیروهای فنی و عملیاتی شرکت کننده در این رزمایش با رعایت کلیه نکات مورد نظر عملیاتی و اطلاعاتی، تجهیزات واگذار شده را به مناطق مشخص شده انتقال خواهند داد.

وی اظهار داشت:  هدف رزمایش فداییان حریم ولایت ۵ اجرای رزمایش های تقویمی و سالیانه،   ارتقاء سطح مهارت فرماندهان، تمرین عملیات در شرایط واقعی، بروز رسانی سامانه ها و آزمایش دستاوردهای دفاعی و نمایش گوشه ای از اقتدار رزمی نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.

امیر برخور با اعلام این مطلب که از ویژگی های بارز رزمایش فداییان حریم ولایت ۵ درگیری هوا به هوا و انهدام اهداف پرنده و زمینی است گفت: نیروی هوایی ارتش در کنار سایر قوای مسلح کشور تحت فرماندهی مقام معظم رهبری وظیفه حمایت و حراست از پهنه هوایی کشور را بر عهده دارند و پیام این رزمایش برای کشورهای منطقه امنیت، ثبات، دوستی و صلح پایدار است.

نظر شما