شناسهٔ خبر: 108118 - سرویس جامعه
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

طرح رتبه‌بندی برای فرهنگیان بازنشسته/ شرایط استفاده از طرح چیست؟

معلمان 43 مدیرکل دفتر وزارتی آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه امتیاز معلمان در طرح رتبه‌بندی بر اساس مدرک تحصیلی،‌ سوابق و فعالیت‌ فرهنگیان محاسبه می‌شود، گفت:‌ تلاش‌ها در این جهت است تا افرادی که امسال بازنشسته می‌شوند، مشمول طرح رتبه‌بندی قرار بگیرند.

به گزارش «نماینده» محمد فاضل در پاسخ به این پرسش که دستورالعمل طرح رتبه‌بندی در شورای توسعه مدیریت به تصویب رسیده است،‌ شاخص‌ها چیست، اظهار داشت:‌ هنوز جزئیات آنچه در شورای توسعه مدیریت تصویب شده به ما ابلاغ نشده است، اما آنچه اهمیت دارد این است که احکام معلمان را تا قبل از مهر صادر می‌کنیم.

وی افزود: طرح رتبه‌بندی شامل افرادی می‌‌شود که بر اساس شاخص‌‌ها کف امتیاز را کسب کنند، البته بعید به نظر می‌رسد افرادی که زیر ۵ سال سابقه کار دارند بتوانند کف امتیاز را به دست آورند.

مدیرکل دفتر وزارتی آموزش‌وپرورش گفت:‌ امتیاز‌ها بر اساس مدرک تحصیلی، سوابق و شرایط فعالیت فرهنگیان محاسبه می‌شود.

فاضل در پاسخ به پرسش "آیا افرادی که امسال بازنشسته می‌شوند هم در طرح رتبه‌بندی دارای جایگاه هستند یا خیر؟"، عنوان کرد: تمام تلاش و رایزنی‌های ما در این جهت است تا افرادی که امسال بازنشسته می‌شوند مشمول این طرح باشند و احتمالاً‌ این موضوع محقق می‌شود.

وی در پاسخ به این پرسش که در سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش آمده است که طرح رتبه‌بندی معلمان باید همانند هیئت علمی دانشگاه‌ها باشد، اما طرح رتبه‌بندی تصویب شده متفاوت از این موضوع است، گفت: در این خصوص طرح‌های مختلفی وجود دارد، اما مهم این است که کدام طرح قابلیت اجرا شدن داشته باشد و شامل حال همه فرهنگیان بشود. طرحی که در دست اجراست در واقع رضایت فرهنگیان را به همراه دارد و در ضمن شورای توسعه مدیریت به این نتیجه رسیده که این طرح مناسب‌تر است.

علی‌اصغر فانی وزیر آموزش‌وپرورش با اشاره به اینکه طرح رتبه‌بندی در شورای توسعه مدیریت مصوب شد و احکام معلمان تا قبل از مهر صادر می‌شود، عنوان کرد: تا زمانی که احکام صادر نشود نمی‌توانیم در رابطه با میزان افزایش حقوق صحبت کنیم، چرا که افراد و شرایطشان با یکدیگر متفاوت است.

نظرات مخاطبان 1 15

  • ۱۳۹۴-۰۶-۱۲ ۱۲:۰۶محسن 0 6

    از یه طرف میگین بعیده پنج ساله ها کف رتبه بندی رو بیارن از طرف دیگه نوشتین برنامه ای که شامل همه فرهنکیان بشه، واقعا اصلا معلوم نیست تو آموزش و پرورش چه خبره، و برای اینگه یه طوری جلوی افزایش حقوق رو بگیرن چند نفر مشغول کارن
                                
  • ۱۳۹۴-۰۶-۱۲ ۱۳:۲۴ 0 7

    جناب آقای فانی
    جنابعالی ازکجامی دانید طرح رتبه بندی بااین شیوه رضایت فرهنگیان را به همراه دارد.آیابهترنیست اول نطرسنجی بکنید بعد بااطمینان خاطر بگویید وازتخیلات خودبه زبان فرهنگیان سخن به میان نیاورید.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۶-۱۲ ۱۴:۲۴کوهی 0 12

    بازنشستگان فرهنگی تجمع تجمع.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۶-۱۲ ۱۴:۴۶فاتح 0 2

    ببخشید آیا کسی میداند طرح رتبه بندی شامل مدیران ومعاونین کانون یاسالنهای ورزشی میشود یانه؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۶-۱۲ ۱۵:۳۹مینا 0 0

    فکرکنیدارتش میخواهدرتبه بندی کندایافقط برای شاغلین؟قضاوت مردم چه خواهدگفت؟ایانگرش وبینش وتصمیم گیری عجولانه وغیرقابل استانداردپاسخگوی بازنشستگان اینده خواهدبود؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۶-۱۲ ۱۵:۴۰بازنشسته فرهنگی 0 3

    با سلام می بایست طرح اجرای رتبه بندی فرهنگیان به همه بازنشستگان حتی سال های دور نیز تعمیم داده شود آلان بازنشستگان فرهنگی از نظر شان و منزلت و ارتقاء و افزایش حقوق در جایگاه پائینی نسبت به همه بازنشستگان دستگاه های دیگر و شاغلین فرهنگی قرار دارند و می بایست فکری به حال این قشر زحمتکش نمود چرا باید هر روز شاهد آن باشیم که حقوق بازنشستگان فرهنگی از شاغلین همتراز شاغل خودشان فاصله بگیرد و این منصفانه نمی باشد و هر تصمیمی که به شان و منزلت و ارتقاء و افزایش حقوق مربوط می شود باید در حق بازنشستگان فرهنگی اجرا شود و هر چه زود تر باید فاصله و شکاف و تبعیض بوجود آموده بین شاغلین و بازنشستگان فرهنگی ترمیم شود و بازنشستگان فرهنگی خود را در بدنه آموزش و پرورش همیشه احساس می کنند و همین طور نیز صحیح می باشد زیرا سی سال از بهترین دوران عمر خود را در وزارت آموزش و پرورش صادقانه خدمت کرده اند و وظیفه مسئولین ذیربط می باشد که در این دوران کهولت و پیری آنها را تنها نگذارند و از دغدغه های معیشتی آنها حداقل بکاهند .و در تصمیم گیری ها آنها را در اولویت برنامه ببیند به هر جهت به فکر ترمیم حقوق عاجل بازنشستگان باشید و شکاف و تبعیض بوجود آمده در حق آنها را بر طرف نمائید . 
                                
  • ۱۳۹۴-۰۶-۱۲ ۱۶:۳۸بیتوته 0 1

    آیا در طرح‌رتبه بندی فکری هم به حال معلمانی که هفته ها وماها بیتوته  میکنند کرده اید
                                
  • ۱۳۹۴-۰۶-۱۲ ۱۷:۳۲ 0 2

    دوتان آیا یدانید که حداقل رتبه بندی 150000 و حداکثر 280000 است؟ و وزیر محترم 6 ماه است که سر می دواند؟ و معلمان عزیز را به سخره گرفته است؟ امیدوارم معنی تدبیر  دروغگوئی نباشدو الا ما فرهنگیان کاری میکنیم تا احمدی نژادی ها برگردند و امثال رسائی ها را به مجلس می فرستیم تا آب خوشی از گلوتان پائین نرود
                                
  • ۱۳۹۴-۰۶-۱۲ ۲۱:۵۵معلم بی پناه 0 6

    همکاران   فرهنگی  بازنشسته  ،در   پی   عدم  پرداخت   پاداش   پایان  خدمت   پس  از  گذشت   یکسال و   بی  توجهی  به  بازنشستگان  در  طرح  رتبه  بندی    بر  انیم  تا  در  روز  ... ...   در  ساعت  ۹  تا ۱۲   مقابل    ادارات  کل  اموزش  و  پرورش   تجمع  و  مراتب  نارضایتی  خویش  را  اعلام  نماییم. لطفا  اطلاع  رسانی  کنید
                                
  • ۱۳۹۴-۰۶-۱۲ ۲۲:۵۶مدیر بازنشسته 0 1

    جناب اقای فانی حکم ما تا 31 شهریور ماه بوده ولی در پایان تیر ماه ما را بازنشسته نموده اند ایا فکری به حال ما در رتبه بندی شده است ؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۶-۱۳ ۱۱:۲۰ 0 1

    لطفا به بازنشسته ای که سی سال عمر گران مایه خود را وقف تعلیم وتربیت کرده  توجه شود چرا در اخرین لحظات از این حق محروم باشند
                                
  • ۱۳۹۴-۰۶-۱۳ ۱۲:۳۷ 0 1

    بی عدالتی از حد گذشته اسفند ماه امسال گروهی از همکاران بازنشست شدند اما از آنها تعهد گرفتند که تا پایان سال سر کار خود باقی بمانند. حالا دوباره بخشنامه اومده واقعا عدالت کجا رفته که این افراد از حقوق و مزایای ابتدای نوروز هم عقب ماندند
                                
  • ۱۳۹۴-۰۶-۱۳ ۱۲:۴۵دبیر بازنشسته 0 1

    بی عدالتی از حد گذشته اسفند ماه امسال گروهی از دبیران پیش از موعد بازنشست شدند که از آنها تعهد گرفتند که تا پایان سال سر کار بیایند و حقوق و مزایای بازنشیتگی دریافت کنند اکنون پس از 5 ماه دوباره بخش نامه پیش از موعد آمده واقعا برای این تدابیر ....باید تاسف خورد. مگر حقوق معلمی چقدر است که باید این بلاها هم بر سرش بیاید؟
                                
  • ۱۳۹۴-۰۶-۱۳ ۲۱:۵۵نادر گل زاد 1 0

    چرا در رتبه بندی لیسانس وبالاتر در یک سطح آورده شده است؟ فاصله فوق لیسانس و دکتری 5 سال تحصیل است و در دانشگاه ها فاصله حقوقی این دو مدر ک خیلی بالااست. در آموزش و پرورش دو لیسانس برای مثال با سابقه و طبقه یکسان حقوق متفاوتی دریافت می کنند.
                                
  • ۱۳۹۴-۰۶-۱۴ ۰۷:۵۱معلم 0 1

    اگر زير 600 تومان باشد تحصن
                                

نظر شما