شناسهٔ خبر: 108104 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: افکارنیوز

فشار افکارعمومی وزیر صنعت را به تلویزیون کشاند

نعمت‌زاده: سوءتفاهم شده است!

نعمت زاده431 به نظر می‌رسد به حدی فشار از سوی افکارعمومی و مردم به روی وزارت صنعت، معدن و تجارت طی دو روز گذشته و پس از اظهارنظر مسوول ارشد این وزارتخانه بوده که محمدرضا نعمت‌زاده مجبور شده است برای توضیح درباره عملکرد دستگاه خود در رسانه ملی حضور پیدا کند

به گزارش «نمایندهم، دیشب محمدرضا نعمت‌زاده، وزیر صنعت، معدن و تجارت در شبکه خبر حضور پیدا کرده و به توضیح عملکرد دو ساله خود در این وزارتخانه پرداخت.

حضور نعمت‌زاده در شرایطی است که وی دو روز قبل و در روز سه‌شنبه در نشست خبری، با یک اظهارنظر قابل تامل درباره کمپین «خرید خودرو صفر ممنوع» و «خودرو نخرید تا ارزان شود»، راه‌اندازی این کمپین را خیانت دانسته و عنوان کرده بود کسی که این کمپین را به راه انداخته، ضد انقلاب است.

این اظهارنظر نعمت‌زاده با واکنش بسیاری در میان مردم مواجه شد و به نوعی نمکی بود که بر زخم مردم پاشیده شد. بر این اساس، در نهایت مردم درخواست تغییر وزیر صنعت، معدن و تجارت را از رییس‌جمهور داشتند. استدلال مردم هم این است که وزیری که خریداران را به خاطر خواست قانونی‌شان برای ارزان شدن محصولی خائن می‌داند، جایش در دولت نیست، بلکه باید توسط دولت در معرض بازخواست قرار بگیرد.

پیرترین وزیر و یکی از ثروتمندان کابینه روحانی در حالی درباره کمپین خودرو چنین واکنشی را داشته که مردم در مقابل معتقدند سخنان نعمت‌زاده نشان می‌دهد دولت که هیچ تدبیری برای بهبود وضع خودروسازی ندارد و چنانچه هم مشکلی در این باره وجود دارد، مقصر مردمی هستند که دیگر نمی‌خواهند برخی خودروهای کم‌کیفیت و گران داخلی را بخرند.

به‌هرحال وزیر صنعت، معدن و تجارت با حضور در تلویزیون عنوان کرد که از اظهارنظر او سوءتفاهم شده است. نعمت‌زاده عنوان کرد: «سوءتفاهم در بعضی از عزیزان شده که ما راجع به کمپین خرید خودرو چه گفته‌ایم.»

وی افزود: «ما با این کمپین مخالف هستیم؛ چراکه ما باید کمپین برای حمایت از تولید داخل داشته باشیم و اگر کمپین کاهش قیمت باشد، ما از آن حمایت می‌کنیم.»

وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: «صنعت خودرو مهم است، زیرا خودروسازی در حال حاضر بین ۱۸ تا ۱۹ درصد ارزش افزوده بحش صنعت و ۱۲ درصد اشتغال صنعتی کشور را دارد.»

نظر شما