شناسهٔ خبر: 108098 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

محمدصالح جوکار:

ساده اندیشی است که بگوییم تهدیدات علیه ما کم شده است

محمدصالح جوکار// یک عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه توافق هسته‌ای تهدیدات علیه کشورمان را کاهش نداد، بر لزوم ارتقای توان دفاعی کشور برای مقابله با این تهدیدات احتمالی تاکید کرد.

به گزارش «نماینده» محمدصالح جوکار، نماینده یزد با اشاره به سخنان مقام معظم رهبری در دیدار فرماندهان قرارگاه پدافند هوایی خاتم الانبیاء ارتش، اظهار کرد: مقامات آمریکایی در کنگره یا محافل دیگر باز هم تهدید به گزینه نظامی کرده‌اند و از آن گذشته بحث جنگ‌های نیابتی در منطقه امروز در دستور کار آمریکاست لذا باید همیشه توانمندی دفاعی خود را مخصوصا در بخش پدافند بالا ببریم تا انگیزه دشمن را در رابطه با عمل کردن به تهدیداتش پایین بیاوریم.

وی با بیان اینکه پدافند به عنوان عامل بازدارنده در امر توان دفاعی کشور محسوب می‌شود، افزود: ‌نکته مهم این است که اگر بخواهیم در فضای کشور ایمن سازی را داشته باشیم باید از بهترین سامانه ها برخوردار باشیم، مخصوصا نوع پدافند بومی که خودمان می‌توانیم طراحی کنیم که بسیار حائز اهمیت است.

نماینده مردم یزد در مجلس با تاکید بر اینکه علیرغم توافقات صورت گرفته، تهدیدات کم نشده و دشمنی و دخالت‌های آمریکا در منطقه به جای خود باقی است، اضافه کرد: با توجه به شرایط عراق، سوریه، یمن و نابسامانی‌های ترکیه و تقویت گروه‌های تروریستی که نه تنها آن را جدای از سیاست های آمریکا نمی دانیم بلکه همسو با سیاست‌های آمریکا در منطقه است، ما باید توان بازدارندگی خود را به شدت افزایش دهیم.

این عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ادامه داد: این ساده اندیشی است که بگوییم تهدیدات کم شده است؛ زیرا ما بارها از مسئولین آمریکایی شنیده‌ایم که ما را تهدید می‌کنند، رژیم صهیونیستی هم تهدیداتی علیه ما داشته و برخی کشورهای منطقه که عددی محسوب نمی‌شوند هم جنگ‌های نیابتی در منطقه به راه انداخته‌اند و حتی کشورهایی مثل عربستان می‌گویند گزینه نظامی روی میز است که البته بسیار خنده آور و مضحک است.

جوکار در پایان تصریح کرد: عقلانیت حکم می‌کند که از نظر دفاعی توان خود را ارتقا دهیم به حدی که این تهدیدات را پوشش دهیم و به جایی برسیم که این تهدیدات عملا هیچ تاثیری روی محیط امنیتی ما نگذارد.

نظر شما