شناسهٔ خبر: 108049 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: دیده بان

سیدباقر حسینی:

تفکر وهابیت عامل تفرقه بین مسلمین است/ عربستان در حال گسترش تفکر داعش در منطقه است

باقرحسینی43 عضو کمیسیون امنیت ملی گفت: متأسفانه تفکر وهابیت که عامل تفرقه و نفاق بین مسلمانان شده است که با محوریت انگلیس شکل گرفت و امروز هم ادامه دارد.

به گزارش «نماینده» سیدباقر حسینی عضو کمیسیون امنیت ملی و نماینده سیستان و بلوچستان در مجلس شورای اسلامی در خصوص تلاش ساختاری عربستان برای گسترش تفکر وهابیت در قالب اسلام خشن در منطقه بالأخص کشورهایی مانند پاکستان اذعان کرد: متأسفانه تفکر وهابیت که عامل تفرقه و نفاق بین مسلمانان شده است که با محوریت انگلیس شکل گرفت و امروز هم ادامه دارد.

وی افزود: امروزه وقتی شاهد شکل‌گیری تفکر گروه‌های مانند داعش هستیم، این‌ها همه‌شان ریشه و منشأشان به وهابیت برمی‌گردد،درحالی‌که هیچ سنخیتی با اسلام ندارد.

حسینی گفت: تفکرات آن‌ها در اکثر مواقع با اسلام ناب مغایرت دارد و ساخته‌وپرداخته انگلیس هست، با توجه به تلاش‌هایی که عربستان دارد و اسناد و مدارک آن به‌دست‌آمده، با پولی که دارند سعی می‌کنند تفکر وهابی گری که نوع افراطی آن داعش هست، ترویج کنند و ترویج آن نه‌تنها با اسلام مغایرت دارد، بلکه ضد بشری است،اقداماتی را که ما از داعش شاهد بودیم، ضد جامعه بشری است نه اینکه تنها برای مسلمانان و خاورمیانه باشد و تهدیدی است که باید جلوی آن گرفته شود و ادامه و گسترش این تفکرات می‌تواند آینده منطقه و جهان را به مخاطره بی اندازد.

وی تأکید کرد: گرچه این تفکر الآن تأثیراتش را در منطقه گذاشته و ما شاهد ناامنی‌ها و جنایت‌های بی‌سابقه در طول تاریخ از سوی این گروهک‌های تکفیری هستیم،گسترش بیش‌ازحد تکفیری‌ها جامعه بشری را تهدید می‌کند.

عضو کمیسیون امنیت ملی تأکید کرد: اسلام دین خشونت نیست و از ابتدا هم نبوده و متأسفانه آنچه توسط جریان تکفیری به دنیا معرفی‌شده است دقیقاً اشتباه است،اسلام دین عطوفت و مهربانی و برادری است.

در صدر اسلام هم اگر در نظر بگیریم شاهدیم که تمام اصول انسانی رعایت می‌شده است. اسلام فقط دین صلح و صفا و آرامش بوده است و آنچه الآن ترویج می‌شود سنخیتی با اسلام ندارد و توطئه دشمنان اسلام است.

اسلام به افراد شخصیت می‌دهد و همه انسان‌ها را باهم برابر می‌داند، الآن در آمریکا شاهد برخوردهای نژادپرستانه هستیم که اسلام مخالف آن است.

اگرچه صهیونیست‌ها و برخی کشورهای عربی که در دست نوکران صهیونیست هست پول‌های کلانی را هزینه می‌کنند، اما باید با شفاف‌سازی موج اسلام‌گرایی را ترویج داد.

نظر شما