شناسهٔ خبر: 108038 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

درختان جنگل "ابر" قدمت ۴ هزار ساله دارد

جنگل43 رئیس مرکز جنگل های خارج از شمال کشور ، جنگل" ابر" را از قدیمی‌ترین و زیباترین جنگل های ایران با گونه‌های گیاهی و جانوری نادر دانست و گفت : این جنگل گونه های مختلف گیاهی مانند سرخدار با قدمتی ۴۰۰۰ هزار ساله و حیات وحش ویژه ای دارد.

به گزارش «نماینده»، فریبرز غیبی گفت : تمامی جنگل های کشور ویژگی های خاصی دارد که جنگل "ابر" از زیباترین جنگل های ایران در منطقه شاهرود واقع است.

وی افزود : جنگل " ابر" حدود ۱۳ هزار هکتار وسعت دارد و در این عرصه، ابر و جنگل با هم ترکیب می شود و ابرها آن قدر به درخت‌ها نزدیک است که به‌ نظر می‌رسد جنگل بر روی ابرها سوار است و از لحاظ مزیت های گردشگری هم یکی از زیباترین چشم‌اندازهای طبیعت ایران محسوب می‌شود.

وی ادامه داد : یکی از بهشت های گردشگری را باید در عرصه های جنگل ابر، جنگل های شمال، جنگلهای جنوب و جنگل های غرب جستجو و معرفی کرد و حفظ، توسعه و احیای جنگلها نه تنها وظیفه سازمان جنگلها بلکه تمام آحاد کشور است.

جنگل ابر در ۴۵ کیلومتری شمال شاهرود در مسیر جاده شاهرود به آزاد شهر قرار دارد.

جنگلهای کشور با مساحت ۱۴ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار در ۵ ناحیه رویشی کشور گسترش دارد که  ۱۲ میلیون و ۴۰۰  هزار هکتار آن را جنگلهای خارج از شمال تشکیل می دهد.

نظر شما