شناسهٔ خبر: 108010 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: خانه ملت

نظارت وزارت آموزش‌وپرورش بر دریافت وجه در مدارس دولتی جدی‌تر شود

بشیری43 عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با اشاره به عملکرد برخی مدارس دولتی در دریافت وجه از والدین دانش آموزان گفت: سازمان های آموزش و پرورش مناطق مختلف تهران و شهرستان ها باید نسبت به دریافت شکایات در خصوص دریافت وجه مدارس دولتی حساس باشند.

به گزارش «نماینده» فرهاد بشیری در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید گفت: متأسفانه با وجود نظارت های آموزش و پرورش بر عملکرد مدارس، همچنان برخی مدارس دولتی وجود دارند که در قبال ثبت نام دانش آموزدان، مبلغی را دریافت می کنند.

نماینده مردم پاکدشت در مجلس شورای اسلامی افزود: مشکل دریافت وجه مدارس دولتی از اولیای دانش آموزان هر ساله مشاهده می شود که البته با مراجعه والدین به مراجع معرفی شده در سازمان های آموزش و پرورش مناطق و شهرستان ها، معمولا این مشکلات حل و با مدیران مدارس متخلف برخورد شده است.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: لازم است در آستانه بازگشایی مدارس، واحدهای نظارتی وزارت آموزش و پرورش در خصوص دریافت وجه از اولیای دانش آموزان حساس تر بوده و نظارت خود را قوی تر کنند.

وی همچنین در خصوص کاهش تعداد مدارس دولتی عنوان کرد: از آنجایی که به علت کمبود بودجه وزارت آموزش و پرورش بسیاری از مدارس از دولتی به غیر دولتی تغییر هویت داده اند، لازم است تعداد باقیمانده که از اقشار عادی تر جامعه به لحاظ درآمد ثبت نام به عمل می آورند نسبت به عدم دریافت وجه بیشتر مورد نظارت باشند.

نظر شما