شناسهٔ خبر: 108008 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: ابنا

تقدیر از مادر نمونه ایرانی در استانبول+تصاویر

سامره علی نژاد بانوی نمونه ایرانی که به عنوان «مادر سال» نطقه مال‌تپه استانبول معرفی شده روز گذشته میهمان مراسم ویژه ای در این منطقه بود.

به گزارش «نماینده»، شهر استانبول ترکیه روز گذشته در روز صلح جهانی، میزبان شخصی متناسب با این روز بود.

خانم «سامره علی‌نژاد» بانوی ایرانی که قاتل پسرش را بر سر چوبه دار بخشید، میهمان شهرداری منطقه مال‌تپه استانبول بود.

وی که از سوی این شهرداری به عنوان «مادر سال» نیز معرفی شده بود، ضمن ابراز اینکه جمله «با عشق و محبت، خار‌ها تبدیل به گل می‌شود.» را در ایران استفاده کرده بود، گفت: «با عشق و دلسوزی، صلح نیز حاصل می‌گردد.»

خانم علی‌نژاد در این مراسم که «علی قلیچ» شهردار و مقامات مال‌تپه  در استانبول حضور داشتند کبوتران صلح را به آسمان‌‌ رها کرد.

این بانوی ایرانی که اهل شهرستان نور استان مازندران است قاتل فرزندش را در پای چوبه دار بخشید و از سوی شهرداری مال‌تپه استانبول به عنوان مادر سال معرفی شد.

گذشت را از امام رضا(ع) آموختم

سحرگاه ۲۸ فروردین‌ماه سال ۱۳۹۳ در شهر نور استان مازندران همه در صحنه اعدام یک قاتل حاضر بودند. مادر قربانی که پسرش در سال ۸۶ به‌قتل رسیده بود، بخشش بزرگی کرد و در برابر دیدگان حیرت زده تماشاچیان و مادر گریان جوان اعدامی، طناب دار را از گردن قاتل پسرش خارج کرد و همین کافی بود تا شهرت مادر بخشنده، جهانی شود.

مادر مهربان مازندرانی همچنین در نهمین جشنواره نامه‌ای به امام رضا(ع) شرکت کرد و دلنوشته‌ای عاشقانه برای امام مهربانی نوشت. نامه‌ای سرشار از ارادت به ساحت اهل بیت عصمت و طهارت(ع).

السلام علیک یا امام رضا
السلام علیک یا غریب الغربا
السلام علیک یا ضامن آهو

با عرض سلام خدمت امام عزیزم. تا دلتنگ می‌شوم تو را صدا می‌زنم و از تو کمک می‌خواهم. ما هر چه داریم از شما اهل بیت(ع) داریم. ایمان، ایثار، گذشت و فداکاری، همه را از شما آموختیم. آقایم! اول خدایم کمکم کرد و بعد شما اهل بیت(ع) واسطه این امر مهم شدید تا دستم به خون قاتل فرزندم آلوده نشود و از خون فرزندم بگذرم. شاکر خدایم هستم و اکنون در لحظه‌های بی‌قراری روح تو را ضامن می‌کنم تا شفاعتم را از آن بالا بخواهی و آرامش را با دستهای کریمانه‌ات به من هدیه دهی. آقاجان! اول، ظهور آقاامام زمان و سلامتی کل مسلمانان شفای همه مریض‌ها و سلامتی خانواده‌ام را از شما خواهان هستم.

ارادتمند شما سامره علی‌نژاد

سامره علی نژاد

سامره علی نژاد

سامره علی نژاد

سامره علی نژاد

سامره علی نژاد

نظر شما