شناسهٔ خبر: 107881 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

ورود نیروهای ضد شورش لبنانی به ساختمان وزارت محیط زیست در بیروت

نیروهای ضد شورش لبنانی به منظور پایان دادن به تحصن معترضان به بحران زباله ها وارد ساختمان وزارت محیط زیست در بیروت شدند.

به گزارش «نماینده» به نقل از العهد، نیروهای ضد شورش لبنانی به منظور پایان دادن به تحصن معترضان به بحران زباله ها وارد ساختمان وزارت محیط زیست در بیروت شدند.

بر اساس این گزارش، وزارت کشور لبنان پیشتر با صدور بیانیه ای به تحصن کنندگان نیم ساعت مهلت داده بود تا ساختمان وزارت محیط زیست را ترک کنند.

این در حالی است که معترضان تحصن کننده همچنان بر لزوم ادامه تحصن خود تا زمان استعفای «محمد المشنوق» وزیر محیط زیست لبنان تأکید دارند.

ماجرای «بحران زباله ها» در لبنان از آنجا آغاز شد که شرکت «سوکلین» وابسته به جریان «المستقبل» و مسئول جمع آوری زباله ها در لبنان به یک باره از ادامه فعالیت های خود در این زمینه دست کشید و شرکت دیگری را به عنوان جایگزین خود تعیین نکرد. علاوه بر این، به دنبال افزایش حجم زباله ها در بیروت و دیگر نقاط لبنان، این شرکت هیچ اقدامی در خصوص توسعه کارخانه های بازیافت زباله ها صورت نداد. از سوی دیگر، پس از پُر شدن محل های دفن زباله در بیروت که اصطلاحا «خاک چال» یا «گورستان زباله» خوانده می شوند، مسئولان دیگر شهرهای واقع در لبنان از دفن زباله های بیروت خودداری کردند؛ مسأله ای که روز به روز بر حجم زباله های انباشته شده در پایتخت کشور افزود. پس از تشدید این بحران، مردم لبنان طی روزهای اخیر با برگزاری تظاهرات گسترده در بیروت با سر دادن شعارهایی کناره گیری دولت را خواستار شدند.

نظر شما