شناسهٔ خبر: 107837 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق

«ناطق نوری و لاریجانی» محبوب کارگزارانی ها شدند

ناطق نوری و لاریجانی تریبون های منتسب به حزب کارگزاران درکنار تخریب و توهین به چهره‌هایی همچون «عارف و خرازی» به بزرگنمایی و مدح «ناطق و لاریجانی» پرداخته اند، به طوری که امروز روزنامه آرمان از لاریجانی به عنوان «مصلح جریانات سیاسی»، «معتدل»، «اعتدال گرا»، «شخصیت‌های میانه‌رو»، «محبوب»، «معتمد گروه‌های سیاسی» و «صدر لیست اعتدال» نام برد.

به گزارش «نماینده»، هفته نامه صدا و روزنامه آرمان دو ارگان رسانه‌ای کارگزارانی ها که طی روزهای اخیر مواضع مختلف و تندی را در خصوص دو چهره اصلاح طلب یعنی عارف و خرازی اتخاذ کرده بودند. امروز با تیتر «علی لاریجانی، معتمد سیاست ایران» به استقبال از او پرداختند و از او به عنوان سر لیست اعتدال نام بردند.

در مقدمه مطلب روزنامه آرمان که بیشتر شبیه یک مدح نامه برای علی لاریجانی می‌باشد، آمده است: «علی لاریجانی کیست؟ رئیس مجلس است. مشخصه دیگر او چیست؟ از نسل فرهیخته و خانواده‌ای شناخته شده است. مشی سیاسی او چیست؟ می‌گویند اصولگرا اما نه، او را دیگر نباید صرفا به عنوان یک فعال سیاسی اصولگرا معرفی کرد. لاریجانی هیچ‌گاه از عهد خود عدول نکرد و حتی در انتخابات ریاست مجلس نهم هم که مخالفان مشی اعتدالی او، حدادعادل را به عنوان کاندیدا در مقابلش قرار دادند با علم به شیطنت‌هایی که در پشت پرده برای شکست او در جریان است، اخم به چهره نیاورد و در انتخابات شرکت کرد.»

 «ناطق و لاریجانی» محبوب و «عارف و خرازی» مغضوب کارگزارانی‌ها شدندارگان‌های رسانه‌ای حزب کارگزاران که تمام فعالیت خود را در حوزه سیاست داخلی به انتخابات معطوف کرده‌اند، در هفته های اخیر مطالب تندی را درخصوص چهره های فعال اصلاح طلب همچون محمدرضا عارف و صادق خرازی اتخاذ کردند.

البته تخریب چهره محمدرضا عارف توسط رسانه‌ها و نشریات منتسب به کارگزاران، موضوع جدیدی نیست و کارگزارانی‌ها در یک سال گذشته از هیچ چیزی برای مخدوش کردن چهره عارف در بدنه اجتماعی اصلاح طلبان فروگذار نکردند ولی با اضافه شدن صادق خرازی به لیست سیاه ارگان های رسانه ای کارگزاران این تخریب ها وجهه جدیدی را به خود گرفت. [۱]

روزنامه آرمان با حمله به صادق خرازی، او را به احمدی نژاد تشبیه کرد و در چهارشنبه ۲۱/۵/۹۴ طی گزارشی با عنوان «رفتارصادق‌خرازی به سبک‌احمدی‌نژادی» نوشت: «چند صباحی است که جیب و لیست با هم نسبتی نزدیک پیدا کرده‌اند؛ لیستی که در جیب است و فقط صاحب کت یا کاپشن خبر دارد که در آن لیست اسامی چه کسانی است، اما نمی‌گوید؛ همانطور که محمود احمدی‌نژاد زمانی که بر مسند ریاست‌جمهوری نشسته بود مدعی شد لیست مفسدان و متخلفان اقتصادی را در جیبش دارد.»[۲]

حضور خرازی و حزب ندای ایرانیان در صحنه سیاسی اصلاحات که به مذاق زعمای حزب کارگزاران خوش نیامد؛ آنها را وادار کرد تا در مقابل آسیب‌شناسی «ندا» و بیان برخی انتقادات از سوی آنها، به تخریب و توهین به موسس حزب ندای ایرانیان روی بیاورند و صادق خرازی و حامیان «ندا» را بعد از تشبیه به احمدی نژاد به پیام صادقیانی تشبیه کنند که راه ترکستان را در پیش گرفته است و دوست ندارد به خود استراحت دهد.

هفته نامه صدا دیگر تریبون رسانه‌ای کارگزاران، ضمن حمله به صادق خرازی دراین خصوص می‌نویسد: «چرا صادق خرازی مدتی به خود، اصلاح طلبان و کل جامعه سیاسی ایران استراحت نمی دهد؟ چرا مثل پیام صادقیان که برای حفظ شخصیت و آینده خود عطای پرسپولیس پرحاشیه را به لقای آن بخشید و راه نفت شد، ایشان هم با تجربه ای که از دنیای بی رحم سیاست داخلی و حاشیه های رنگارنگ آن در همین تجربه کوتاه یکی، دو سال کسب کرده بهتر است به عرصه سیاست خارجی و دیپلماسی برگردد و دل به «ندا» و عطای سیاست داخلی نبندد.»[۳]

اما تریبون های منتسب به حزب کارگزاران درکنار تخریب و توهین به چهره هایی همچون «عارف و خرازی» به بزرگنمایی و مدح چهره‌هایی همچون «ناطق و لاریجانی» پرداخته اند.

 

 «ناطق و لاریجانی» محبوب و «عارف و خرازی» مغضوب کارگزارانی‌ها شدند

کارگزارانی‌ها با وجود اینکه تاکنون ابراز تمایلی از سوی ناطق برای ورود به صحنه انتخابات صورت نگرفته‌اند ولی بارها از سوی رسانه‌های خود به محوریت ناطق نوری در انتخابات مجلس دهم اشاره کرده و تصویر ناطق را در صفحه مجلات و روزنامه‌های خود قرار داده‌اند و از او به عنوان سرلیست خود نام برده اند.

امروز نیز روزنامه آرمان طی گزاراشی به مدح علی لاریجانی پرداخت و از او به عنوان «مصلح جریانات سیاسی»، «معتدل»، «اعتدال گرا»، «شخصیت‌ میانه‌رو»، «محبوب»، «معتمد گروه‌های سیاسی» و «صدر لیست اعتدال» نام برد.

روزنامه آرمان نوشت: «این روزها افراد زیادی برای زعامت جریانات سیاسی مطرح هستند اما جریانات سیاسی برای برخی دیگر معنی ندارد و آنها به درجه‌ای از اعتدال رسیده‌اند که برایشان اصلاح‌طلب و اصولگرا در یک سبد تعریف می‌شود و آن سبد نام منافع ملی را با خود دارد. علی لاریجانی مدتهاست که اینگونه معرفی می‌شود. لاریجانی دیگر نباید با پسوند اصولگرا خطاب شود او میانه‌رویی است که تنها به منافع ملی می‌اندیشد و مصلحی برآمده از خاندانی مصلح. علی لاریجانی این روزها تنها مراجعه‌کنندگانی از طیف اصولگرا ندارد چنانکه به همان میزان اصلاح‌طلبان هم با او احساس نزدیکی و دوستی می‌کنند و می‌دانند اعتدال و فراجناحی بودن لاریجانی است که گره‌های زیادی را باز و تندروها را ساکت خواهد کرد.»[۴]

 

 

[۱] http://www.mashreghnews.ir/fa/news/۴۶۰۰۱۳

[۲] http://www.armandaily.ir/Default.aspx?NPN_Id=۹۵۸&pageno=۳

[۳] هفته نامه صدا – تاریخ شنبه ۲۴ مردادماه ۱۳۹۴

[۴] http://www.armandaily.ir/Default.aspx?NPN_Id=۹۷۵&pageno=۳

نظر شما