شناسهٔ خبر: 107811 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی دور از ذهن نیست

صنعت43 معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی گفت: رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی تا پایان برنامه ششم توسعه دور از ذهن نیست.

به گزارش «نماینده»، غلامرضا سلیمانی با اشاره به امکان جذب سرمایه‌گذاری خارجی در مدت زمان کوتاه اظهار کرد: تا پایان اسفند امسال و لغو کامل تحریم‌ها، فضای جدیدی در حوزه کسب و کار پدید می‌آید و با توجه به اینکه ایران از ظرفیت و پتانسیل بالایی برخوردار است، می‌توان شرکت های خارجی زیادی را برای سرمایه گذاری در ایران جذب کرد.

وی با بیان اینکه با این شرایط، رسیدن به رشد اقتصادی هشت درصدی در پایان برنامه ششم دور از ذهن نیست، ادامه داد: اولین مرحله برای ایجاد هرگونه فضای اقتصادی مناسب و رقابتی ایجاد ثبات در بخش های مختلف اقتصاد است، چراکه تنها با ایجاد ثبات، مدیران می توانند تصمیمات درستی بگیرند و سرمایه گذاران برای سرمایه گذاری به صنعت اطمینان کنند.

معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی افزود: در این مدت قوانین بسیار خوبی برای بهبود وضعیت صنعت و رشد و توسعه واحدهای صنعتی به ویژه صنایع کوچک وضع شده که یکی از آن ها قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور است که امیدواریم با اجرای این قانون بخشی از مشکلات صنعت حل شود.

سلیمانی با بیان اینکه برای جذب سرمایه گذاران خارجی ابتدا باید فضای کسب و کار در کشور را به حد استاندارد برسانیم، گفت: با رفع تحریم‌ها، ورود هیأت‌های تجاری به ایران شدت گرفته و این فرصت بسیار خوبی برای چرخه اقتصادی ایران است.

نظر شما