شناسهٔ خبر: 107724 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

اکتشاف میدان گازی جدید در مصر ضربه‌ای دردناک به رژیم صهیونیستی

دکل43 رسانه‌های خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که اعلام اکتشاف میدان گاز طبیعی جدید در مصر ضربه دردناکی به رژیم صهیونیستی و صنعت گاز آن وارد کرده است.

به گزارش «نماینده»، پس از آنکه شرکت ایتالیایی ویژه اکتشاف نفت و گاز در آبهای منطقه ای مصر از کشف مقادیر زیادی گاز طبیعی در نزدیکی سواحل دلتای مصر خبر داد، رسانه های خبری رژیم صهیونیستی گزارش دادند که اکتشاف میدان جدید گازی طبیعی مصر ضربه ای دردناک به صنعت گاز این رژیم است.

به گزارش این رسانه ها، کشف این میدان گازی ضربه ای قوی به برنامه های مربوط به گاز جدید اسرائیل است که اخیرا چاه های آن در دریای مدیترانه کشف و توسط شرکت های آمریکایی و اسرائیلی اداره می شود.

بر پایه این گزارش، به دنبال گزارشات وزارت خارجه رژیم صهیونیستی مبنی بر ضرورت تسریع در توزیع سهم گاز اسرائیل پیش از بازگشت ایران به بازار انرژی که به کاهش فرصت های اسرائیل در بازار منجر خواهد شد، جلسات پارلمانی این رژیم برای بررسی نحوه استخراج گاز طبیعی و شروط تولید، صادرات و استفاده آن در اقتصاد اسرائیل مورد بررسی قرار گرفت.

به دنبال برگزاری این جلسات، رژیم صهیونیستی سریعا توافقنامه هایی را برای صادرات گاز طبیعی به مصر، اردن و ترکیه امضا کرد که هنوز این توافقنامه ها در انتظار موافقت پارلمان های کشورهای مذکور برای اجرایی شدن است در حالیکه اعلام اکتشاف میدان گاز طبیعی جدید در آبهای منطقه ای مصر تمامی محاسبات را بر هم زده است.

رسانه های خبری رژیم صهیونیستی همچنین نوشتند که به نظر می رسد ضروری است موسسات مربوطه این رژیم در سایه این تغییر و تحولات جدید تمامی محاسبات خود را مورد تجدید نظر قرار دهند در حالیکه حدود ۷۵ درصد گاز طبیعی اسرائیل آماده صادرات برای کسب سریع درآمدهای مالی به منظور توسعه دیگر چاه های اسرائیلی جهت استخراج گاز بیشتر و نیز صرف هزینه های پالایش و ایجاد سکوهای استخراج گاز و لوله کشی در عمق دریا بود.

به نوشته این رسانه ها، کشف گاز طبیعی جدید مصر که مقدار آن ۸۵۰ میلیارد متر مکعب برآورد شده است چیزی حدود ۴۵ درصد بیشتر از ذخایر چاه های «لفتیان» و «تمار» اسرائیل است که این امر باعث تغییر و تحولات فوری خواهد شد نخست اینکه مصر از واردات گاز اسرائیل بی نیاز خواهد شد و دوم اینکه اردن نیز از مصر پیروی خواهد کرد زیرا اردن مختار است که بین واردات گاز اسرائیل یا گاز مصر و یا حتی گاز ایران هر کدام را می خواهد انتخاب نماید.

نظر شما