شناسهٔ خبر: 107636 - سرویس چندرسانه‌ای
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان

بلندترین مسجد جهان+ تصاویر

بلندترین مسجد جهان این مسجد بلندترین ساختمان در جهان مسجد محسوب می‌شود که ارتفاع مناره‌های آن به ۲۱۰ متر می‌ رسد و با داشتن ۲۰ هزار متر مربع از نظر وسعت بزرگترین مسجد جهان پس از مسجد الحرام و مسجد النبی(صل الله و علیه و آله و سلم) محسوب می شود.

به گزارش «نماینده»، مسجد «حسن ثانی» یکی از بزرگترین مساجد جهان در مراکش است  که در اواخر سال ۱۹۸۶ کار ساخت آن آغاز و در روز سی ام ۱۹۹۳ میلادی کار ساخت آن مصادف با سالروز ولادت پیامبراکرم(صل الله و علیه و آله و سلم) به پایان رسید. ۲۵۰۰ معمار و  ده هزار کارگر حرفه‌ای ۶ سال شبانه روزی برای ساخت مسجد تلاش کردند.

بلندترین مسجد جهان

این مسجد در مساحتی حدود ۹ هکتار ساخته شده و ۲۵۰۰ ستون دارد و در تزیین آن از ۶۵۰۰۰ سنگ استفاده شده است. این مسجد بلندترین ساختمان در جهان مسجد محسوب می‌شود که ارتفاع مناره‌های آن به ۲۱۰ متر می‌ رسد و با داشتن ۲۰ هزار متر مربع از نظر وسعت بزرگترین مسجد جهان پس از مسجد الحرام و مسجد النبی(صل الله و علیه و آله و سلم) محسوب می شود. مسجد حسن ثانی برای  ۲۵ هزار نمازگزار ظرفیت دارد که از این تعداد پنج هزار آن به بانوان اختصاص دارد. این مسجد در کنار دریای آتلانتیک و در ساحل شهر کازابلانکا و بخشی از آن بر روی آب قرار دارد قرار دارد و با نورهای لیزری جهت مکه را از مناره‌ های خود نشان می‌دهد که نور آن را می‌توان از فاصله چند مایلی در دریا مشاهده کرد.

بلندترین مسجد جهان

میشل پینسیو، معمار فرانسه طراحی و معماری این مسجد را برعهده داشته است. دیوارهای مسجد حسن از بتون و مرمر ساخته شده و محوطه داخل آن دارای ستونهای مرمری و گنبدی با حکاکی چوب است و دیوارهای داخلی آن از گچ بری ‌های بسیار زیبا برخوردار است. محوطه مرکزی مسجد دارای سقفی است که می‌توان آن را باز و بسته کرد. این مسجد محل اصلی گردشگری کازابلانکا به شمار می رود.

بلندترین مسجد جهان

نظر شما