شناسهٔ خبر: 107597 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ

رحماندوست در گفتگو با «نماینده»:

مشكل بیمه تكمیلی جانبازان و ایثارگران با نامه امروز سازمان مدیریت به بنیاد شهید حل می شود

مجتبی رحماندوست// نماینده مردم تهران و رئیس كارگروه تخصصی ایثارگران مجلس از ارسال نامه ای توسط رئیس سازمان مدیریت به بنیاد شهید خبر داد که طبق آن مشکلات پیش روی بیمه تکمیلی ایثارگران حل می شود.

مجتبی رحماندوست، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی در خصوص بیمه تكمیلی ایثارگران كه اخیرا باعث نارضایتی  و گلایه تعدادی از جانبازان و ایثارگران شده بود به خبرنگار «نماینده» گفت: در تاریخ ۹۴/۴/۳ محمد باقر نوبخت در بخشنامه شماره ۵۰۹۵۶ به كلیه دستگاه های اجرایی  تكلیف كرد كه بر اساس ماده ۱۳ قانون جامع خدمات رسانی به ایثارگران نسبت به تأمین و پرداخت صددرصد كسورات بیمه درمان همگانی و مكمل خانواده شاهد، جانبازان و آزادگان و افراد تحت تكفل واجد شرایط آنان، از سر جمع اعتبارات مصوب آن دستگاه مندرج در قانون بودجه سال ۹۴ اقدام نمایند.

رحماندوست اضافه كرد: بسیاری از دستگاه های اجرایی نظیر آموزش و پرورش بودجه لازم برای اجرای این بخشنامه را نداشتند و از تأمین اعتبار از سرجمع اعتبارات مصوب برای آنان مقدور نبود لذا بیمه تكمیلی جانبازان و ایثارگران با مشكل مواجه و باعث گلایه آنان شد.

عضو كمیسیون اجتماعی مجلس افزود: با اعتراض جانبازان و تعدادی از نمایندگان، رئیس محترم سازمان مدیریت و برنامه ریزی كشور در نامه شماره ۱۰۵۰۰۷ مورخ ۹۴/۶/۳ به رئیس محترم بنیاد شهید و امور ایثارگران متذكر شده كه به استناد مفاد ماده ۴۹ قانون الحاق برخی مواد به قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت (۲) و به منظور ارائه خدمات مطلوب درمانی به جانبازان و ایثارگران، مابه التفاوت هزینه های خدمات بهداشتی و درمانی و بیمه تكمیلی ایثارگران اعم از شاغل و بازنشسته كه مطابق ضوابط دستگاه های اجرایی قابل پرداخت نیست و در تعهد صندوق های بیمه درمان نمی باشد توسط آن بنیاد پرداخت گردد. در این نامه آمده  كه اعتبار مورد نیاز این مهم و بار مالی ناشی از آن به سقف اعتبارات سال جاری آن بنیاد اضافه خواهد گردید.

رئیس كارگروه تخصصی ایثارگران مجلس گفت: در این بخشنامه ۱- جانبازان  مشمولین قانون كار از قلم افتاده بودند ۲- برداشت بنیاد شهید این بود كه فقط مابه التفاوت بیمه تكمیلی ایثارگران را باید پرداخت نماید و ۳- تصریح نشده بود كه تأمین تجهیزات و ملزومات و آعضاء مصنوعی (ارتز و پروتز) و داروهای خاص و كلیه مواردی كه از طریق بیمه های دستگاه های اجرایی و تأمین اجتماعی تأمین نمی شود، بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران می باشد.

وی افزود: در طول روز گذشته با پیگیری این مسئله در سازمان مدیریت و برنامه ریزی خوشبختانه با لطف و همكاری بسیار خوب جناب آقای نوبخت و معاونان و همكاران ایشان قرار شد امروز دوشنبه نهم شهریور ایشان در نامه ای به رئیس بنیاد شهید هر سه مورد ذكر شده را حل نمایند و بیمه تكمیلی جانبازان شاغل، غیر شاغل، بازنشسته و مشمولین قانون كار تا یك سال دیگر بر عهده بنیاد شهید و امور ایثارگران باشد.

رحماندوست در پایان با تشکر از همکاری سازمان مدیریت و برنامه ریزی در این موضوع گفت: جانبازان و ایثارگرانی كه از خدمات درمانی دستگاه متبوع خود، راضی هستند مخیر به استفاده از خدمات دستگاه خود و یا خدمات درمانی بنیاد شهید هستند.

نظر شما