شناسهٔ خبر: 107591 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

عدم تمکین وزارت علوم از مصوبات کمیسیون‌های اصل ۹۰ و آموزش مجلس + سند

وزارت علوم// پس از بیانات مقام معظم رهبری مبنی بر ظلم به دانشجویان بورسیه و مصوبات کمیسیون‌های اصل ۹۰ و آموزش مجلس مبنی بر غیرقانونی بودن ابطال یا تعلیق از تحصیل دانشجویان بورسیه، دانشگاه اصفهان پروفایل آموزشی این دانشجویان را مسدود کرد.

به گزارش «نماینده» پس از بیانات مقام معظم رهبری در جمع اساتید دانشگاه‌ها مبنی بر ظلم به دانشجویان بورسیه و اعلام این موضوع که ظلم به بورسیه‌ها جزو غلط‌ترین کارها طی دو سال اخیر بود، پیگیری نمایندگان مجلس برای مختومه کردن این پرونده و بازگرداندن حق تضییع‌شده از دانشجویان قوت گرفت.

نهایتاً در آخرین جلسه مشترک برگزارشده بین کمیسیون‌های اصل نود و آموزش و تحقیقات که با حضور مسئولین سابق و فعلی وزارت علوم با دعوت از دیوان محاسبات کشور برگزار شد، هرچند که محمد فرهادی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری در این نشست که در محل کمیسیون آموزش مجلس برگزار شد حضور نیافت و کسی را هم به‌عنوان نماینده خود به این جلسه نمفرستاد. این کار فرهادی با توجه به اهمیت موضوع به‌شدت مورد اعتراض و انتقاد اعضای حاضر قرار گرفت.

طی صورتجلسه این نشست تخلف و فرافکنی وزارت علوم در تعیین تکلیف موضوع بورسیه‌ها تصریح‌ شد و اکثریت قریب به‌اتفاق اعضای جلسه خواستار معرفی مسئولین متخلف ذی‌ربط به قوه قضائیه شدند.

همچنین به دلیل اینکه دانشجویان بورسیه از سوی شورای مرکزی بورس وقت واجد شرایط تشخیص داده شده‌اند و از این طریق حقوق مکتسبه‌ای برای آنان ایجادشده است، اعضای جلسه هرگونه ورود، ابطال یا تعلیق تحصیل و بورسیه سایر دانشجویانی که به تأیید شورای مرکزی بورس رسیده است را فاقد وجاهت قانونی دانستند.

اما در اقدامی حیرت انگیز طی روزهای اخیر دانشگاه اصفهان پروفایل آموزشی تعدادی از دانشجویان را بسته و از آنها درخواست پرداخت ۵۰ میلیون تومان کرده است و این در حالی است که از سوی شورای مرکزی بورس وقت واجد شرایط تشخیص داده شده‌ بودند.

سند

نظر شما