شناسهٔ خبر: 107438 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

در مراسم بزرگداشت شهیدان رجایی و باهنر مطرح شد؛

ناکارآمدی تحریم ها منجر به پذیرش «برجام» از سوی آمریکا شد

ابوترابی فرد431 نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی با اشاره به دفاع رئیس جمهور امریکا از برجام، آن را ناشی از ناتوانی در شکست ایران و ناکارآمدی تحریم ها علیه ایران دانست.

به گزارش «نماینده» ، محمدحسن ابوترابی فرد در سخنانی در مراسم بزرگداشت سالروز شهادت محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر در تهران تصریح کرد: اگر سیاستمداران صادق باشند باید همگی اذعان کنند که همه دستاوردهای هسته ای ایران به برکت وجود رهبری صالح است.

وی با بیان اینکه مدیران صالح را باید از زبان مردم شناخت گفت : هرچند ممکن است بتوان در مقطعی از زمان حق را وارونه جلوه داد یا نگاه مردم را تحت تاثیر قرار داد اما نمی توان قضاوت عمومی جامعه را در طول تاریخ تغییر داد چرا که نهایتا این مردم هستند که می توانند قضاوت صحیح داشته باشند.

نایب رئیس مجلس با تاکید بر سرلوحه قرار دادن اخلاق و رفتار این دو شهید بزرگوار توسط مدیران کشور افزود:‌ هرکسی که بهره ای از سیاست برده باشد در نگاهی به تاریخ ایران و مطالعه حیات علمی، اخلاقی، خانوادگی و سیاسی واقعی این دو شخصیت قطعا آنان را به عنوان دو چهره نامدار، فاخر و برجسته در تاریخ مدیریت ایران نام می برد.

نماینده مردم تهران در مجلس، شهید رجایی را شخصیتی برخاسته از خانواده ای صالح دانست و ادامه داد: خانواده شهید رجایی به تدین، اخلاق مداری و طهارت مال و روح در قزوین شناخته شده هستند همانطور که در زندگی این شهید بزرگوار نیز چیزی جز طهارت و صداقت مشاهده نمی کنید چرا که شهید رجایی با این خصوصیات و دین باوری و نگاه عمیق سیاسی، اعتقاد به حضور دین در عرصه مدیریت کشور را به جایگاه مرجعیت در نظام جمهوری اسلامی ایران گره زده بود.

نایب رئیس مجلس با اشاره به فعالیت های شهید رجایی در مبارزه با طاغوت گفت: مهمترین ویژگی این شخصیت بزرگوار دین باوری و حرکت براساس اصول و مبانی دینی بود که با این کارنامه در تاریخ سیاسی ایران و در مقطع شکل گیری نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ایفای نقش کرد.

ابوترابی فرد اعتقاد به نظام ولایی در زمان غیبت حضرت ولی عصر را از اصول اعتقادی شهید رجایی دانست و افزود: ایشان در کنار این باور اعتقاد داشت که باید سیاست را به معنای واقعی کلمه با صداقت و زهد گره زد.

وی شهید باهنر را عالمی دینی با فهم صحیح از دین و برداشت درست از واقعیت های زمان خود خواند و تصریح کرد: گاهی علمای امروز رویدادهای زمان خویش را به خوبی نمی شناسند و نمی توانند در باور به فقه جواهری پاسخگوی مسائل زمان خود باشند.

وی افزود: اینکه می بینید رهبر معظم انقلاب امروز با صلابت پاسخگوی نیازهای جامعه است از همین فهم صحیح از دین و اشراف بر مسائل عصر خویش است که می تواند با گره زدن این دو موضوع پاسخگوی مسائل عصر خویش باشند.  

نایب رئیس مجلس با اشاره به اینکه جایگاه خطیر شهید باهنربا فهم صحیح از دین و واقعیت های جامعه توام بود خاطرنشان کرد:‌ رفتار شهید باهنر باید سرلوحه مسیر حرکت مدیران کشور باشد چرا که ایران باید با سبک خصوصیت های اخلاقی و رفتاری شهیدان رجایی و باهنر اداره شود که همان زهد و بی اعتنایی به دنیاست.

وی تصریح کرد: باید مدیران کشور در نظام جمهوری اسلامی ایران دین باور، معتقد به معاد و اصول دینی، اسلام و نظام ولایی با محوریت ولی فقیه باشند چرا که هویت این نظام در اسلامیت و جمهوریت آن معنا می یابد که با حضور ولی فقیه عادل در محوریت آن تمامیت پیدا می کند.

نایب رئیس مجلس افزود: اگر محوریت امام نبود هرگز دفاع مقدس به قله اقتدار و عظمت این ملت تبدیل نمی شد و اگر محوریت رهبر معظم انقلاب نبود ملت ایران زیر چرخ های تحریم هسته ای خرد می شد.

ابوترابی فرد با بیان اینکه در موضوع هسته ای همه باهم در صحنه حضور یافتند گفت: اینکه می بینید امروز رئیس جمهور امریکا از برجام دفاع می کند به خاطر این است که می داند ۱۲ سال ایستادگی ملت ایران که هر قدم آن با پیروزی همراه بود و همچنین ناکارآمدی تحریم های سخت و به اصطلاح فلج کننده علیه ملت ایران هیچ راهی برای برخورد و رویارویی ندارد و باید با ایران به گفتگو بنشیند.

وی اسلامیت نظام را مشتمل بر حضور ولی فقیه عادل، صالح، مدیر و مدبر دانست و گفت: مدیران کشور باید از بن دندان به این حقیقت اعتقاد و باور داشته باشند.

نایب رئیس مجلس رکن دوم را جمهوریت نظام جمهوری اسلامی عنوان کرد و گفت: جمهوریت نظام با حضور و مشارکت و نقش آفرینی مردم در عرصه مدیریت کشور معنا می یابد.

وی خاطرنشان کرد: اگر این ایستادگی ملت ایران در کنار امام و رهبری نبود قطعا تحریم ها ما را به زانو در می آورد و جنگ به تجزیه ایران و سقوط نظام منتهی می شد.

وی افزود: انهایی که ملت ایران را در جغرافیای ایران خلاصه می کنند قادر به دیدن عزت و اقتدار ملت اسلام در سایه گره خوردن با امت اسلامی نیستند چرا که امروز یکی از مهمترین ارکان نظام جمهوری اسلامی ایران براساس مقاومت اسلامی در لبنان، ملت عراق، یمن، سوریه و ملت های مسلمان در کنار ملت ایران است.

ابوترابی فرد با انتقاد از شعاری عمل کردن در اقتصاد مقاومتی، نگاه بلندمدت توام با برنامه ریزی را لازمه حرکت در این مسیر دانست و گفت: هرکجا قدم می گذاریم دولت در آنجا حضور دارد و این مغایر با اصل اقتصاد غیردولتی است چرا که اگر می خواهیم به اصول اقتصاد مقاومتی احترام بگذاریم باید دولت کوچک شود و حاکمیت به وظایف حاکمیتی خود به درستی بپردازد.

وی با بیان اینکه در بودجه سال ۹۴ کشور از ۸۰۰ هزار میلیارد تومان بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان آن سهم شرکت های دولتی است خاطرنشان کرد: مردم باید مطالبه کنند تا هزینه ها کاهش یابد چرا که ما امروز کشور را گران اداره می کنیم در صورتی که می توان کشور را ارزانتر اداره کرد و در عوض این منابع را به سمت تولید هدایت کرد.

نایب رئیس مجلس افزود: اشتغال با استخدام دولتی هیچگاه معنا پیدا نمی کند چرا که در سایه حرکت اقتصاد ملی و تولید و تبدیل شدن ایران به یک کارخانه بزرگ تولید و خدمات است که معضل اشتغال حل خواهد شد.

وی در پایان یادآور شد: امیدواریم همه ما با الگو قرار دادن شخصیت و رفتار این دو شهید بزرگوار بتوانیم در راه و مسیر آنها حرکت کنیم.

نظر شما