شناسهٔ خبر: 107372 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

باقی ماندن بیش از ۷۰ درصد از مطالبات چایکاران

چای43 ‌رییس سازمان چای از پایان پرداخت بهای خرید تضمینی برگ سبز چای چین بهاره به حساب چایکاران خبر داد و گفت: ۲۲ درصد از مطالبات چین تابستانه چایکاران پرداخت شده است.

به گزارش «نماینده»، محمدولی روزبهان اظهار کرد: ۱۶۵ واحد چایسازی در استان‌های شمالی وجود دارد که هم اکنون بیش از ۱۵۰ واحد چایسازی با سازمان چای عقد قرارداد کرده و مشغول خرید تضمینی برگ سبز چای از کشاورزان چایکار هستند.

وی اضافه کرد: در این مرحله با احتساب مبالغ پرداختی قبلی جمعا حدود ۷۰ درصد از بهای خرید تضمینی برگ سبز چای چین بهاره به حساب چایکاران پرداخت خواهد شد.

روزبهان ادامه داد: تاکنون مبلغ ۷۷ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان چایکار بابت خرید تضمینی برگ سبز چای به حساب آنها واریز شده است و این امر با مشارکت مدیران کارخانجات چایسازی در پرداخت قدرالسهم خود صورت گرفته که طی روزهای آینده به حدود ۹۰ میلیارد تومان خواهد رسید.

رییس سازمان چای از خرید ۷۰ میلیون و ۴۴۹ هزار و ۸۴۸ کیلوگرم برگ سبز چای درجه یک و دو از کشاورزان چایکار استان‌های گیلان و مازندران به‌صورت تضمینی خبر داد.

وی افزود: این میزان برگ سبز خریداری شده ۳۱ هزار و ۶۹۲ تن معادل ۴۵ درصد، درجه یک و ۳۸ هزار و ۷۵۸ تن معادل ۵۵ درصد درجه دو بوده که در مجموع نسبت به سال گذشته ۱۴ درصد افزایش خرید برگ سبز داشته‌ایم.

روزبهان ارزش ریالی برگ سبز خریداری شده را ۱۱۶ میلیارد تومان اعلام و خاطرنشان کرد: از این مقدار برگ سبز خریداری شده بیش از ۱۵ هزار و ۸۵۱ تن چای خشک تولید شده است.

نظر شما