شناسهٔ خبر: 107281 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

مقتدایی:

سخنان اخیر درباره شورای نگهبان ناشی از رویکرد سیاسی و فاقد پشتوانه حقوقی است

مقتدایی43 نماینده مردم اصفهان در مجلس گفت که سخنان اخیر درباره شورای نگهبان ناشی از رویکردهای صرفاً سیاسی و فاقد پشتوانه حقوقی است.

به گزارش «نماینده» عباس مقتدایی عضو کمیسیون قضایی و حقوقی مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه بیش از یک پنجم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مربوط به شورای نگهبان می‌شود گفت: اصول متعددی از این قانون به‌صورت مستقیم و غیر مستقیم درباره وظایف و اختیارات این نهاد صحبت می‌کند.

*وزن بالای شورای نگهبان در جمهوی اسلامی ایران

وی این حجم بالای اصول مرتبط قانون اساسی با شورای نگهبان را دال بر وزن بالای این شورا در جمهوری اسلامی ایران خواند و خاطرنشان کرد: از این رو هرگونه اظهارنظر درباره نهادهای قانونی کشور از سوی هر مرجع شناخته شده‌ای باید چنان باشد که نتواند در وظایف این نهادها خللی ایجاد کند.

*سخنان اخیر رئیس‌جمهور درباره شورای نگهبان ناشی از رویکردهای صرفاً سیاسی و فاقد پشتوانه حقوقی است

مقتدایی سخنان اخیر رئیس جمهور درباره شورای نگهبان را ناشی از رویکردهای صرفاً سیاسی و فاقد پشتوانه حقوقی برشمرد و گفت: این اظهارات موجب سوءاستفاده برخی رسانه‌های معاند و جریانات سیاسی شد و ما از رئیس جمهور می‌خواهیم در اولین فرصت نسبت به تصحیح این اظهارات اقدام کند.

*شخصیت‌های اجرایی از ورود به فضای هجمه به نهادهای قانونی کشور خودداری کنند

وی با توصیه به رئیس جمهور نسبت به پرهیز از ورود به فضای هجمه به نهادهای قانونی کشور اظهار داشت: از شخصیت اول اجرایی کشور توقع بیشتری می‌رود و نمایندگان مجلس به جهت سوگندی که خورده‌اند تا پاسدار قانون اساسی باشند حق دارند از سخنان رئیس جمهور درباره شورای نگهبان گلایه‌مند باشند.

*موضع‌گیری اشتباه درباره جایگاه شورای نگهبان تحت تأثیر برخی جریانات سیاسی

عضو کمیسیون حقوقی مجلس شورای اسلامی گفت: به جهت آنکه معتقدیم همدلی و همزبانی میان دولت و مجلس نباید خدشه‌دار شود فعلاً در این مورد کمتر صحبت می‌کنیم، اما این ذهنیت در اغلب نمایندگان شکل گرفته است که رئیس جمهور همان گونه در موضوع بورسیه‌ها با گزارش‌های ناصحیحی که دریافت کرد مرتکب اشتباه شد، درباره شورای نگهبان هم تحت تأثیر برخی جریانات سیاسی دچار موضع‌گیری اشتباه شده است.

*رئیس جمهور سخنان خود را درباره شورای نگهبان اصلاح کند

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آقای رئیس جمهور همان‌گونه که باید از افرادی که در موضوع بورسیه‌ها حقشان ضایع شده است عذرخواهی کند، امیدواریم هرچه سریعتر سخنان خود درباره جایگاه شورای نگهبان را نیز اصلاح کند.

نظرات مخاطبان 0 1

  • ۱۳۹۴-۰۶-۰۸ ۱۴:۵۵حسین 0 0

    احتمالارئیس جمهورحرف های دیکته شده رفسنجانی وخاتمی رابزبان می آوردهمانگونه که به دستوراونامردی ازجنس فتنه رامشاورپارلمانی خودکرده
                                

نظر شما