شناسهٔ خبر: 107239 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

رئیس کمیسیون آموزش مجلس خبر داد:

ارسال پرونده مسئولان متخلف در موضوع بورسیه‌ها به قوه قضائیه

محمدمهدی زاهدی/2 رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس گفت: کمیسیون اصل نود پرونده مسئولان متخلف در پرونده بورسیه ها را به قوه قضائیه ارسال می کند.

به گزارش «نماینده» محمد مهدی زاهدی در مورد نامه کمیسیون اصل ۹۰ به سران قوا، گفت: رونوشتی از این نامه به دفتر مقام معظم رهبری نیز ارسال شده است.

وی ادامه داد: ادعای وزیر علوم این است که قانون در مورد پرونده های بورسیه ها اجرا شده است اما بررسی های ما نشان می دهد قانون در این خصوص اجرا نشده لذا نامه اخیر را برای سران قوا و دفتر مقام معظم رهبری نوشتیم.

نماینده مردم کرمان در مجلس با اشاره به تعهد فرهادی وزیر علوم مبنی بر اجرای قانون در مورد پرونده بورسیه ها گفت: در صورتی که قانون در مورد پرونده بورسیه ها اجرا نشود کمیسیون اصل نود مسئولان متخلف را به قوه قضائیه معرفی خواهد کرد.

وی ادامه داد: ما نمی خواهیم از طریق استیضاح وزیر علوم این مشکل را حل کنیم.

به گزارش مهر، پس از بیانات مقام معظم رهبری در جمع اساتید دانشگاهها که به حاشیه‌سازی درباره ادعای «بورسیه‌های غیرقانونی» انتقاد کرده و آن را از غلط‌ ترین کارها دانستند، پیگیری نمایندگان مجلس برای مختومه کردن این پرونده و بازگرداندن حق تضییع‌شده از دانشجویان قوت گرفت.

نهایتاً در آخرین جلسه مشترک برگزارشده بین کمیسیون‌های اصل نود و آموزش و تحقیقات که با حضور مسئولین سابق و فعلی وزارت علوم با دعوت از دیوان محاسبات کشور برگزار شد، گزارشی تهیه شده و به سران قوا و جمعی از مسئولین ارسال می‌شود.

گفتنی است علیرغم دعوت قبلی محمد فرهادی (وزیر علوم) در این نشست که در محل کمیسیون آموزش مجلس برگزار شد شرکت نکرده و کسی را هم به‌عنوان نماینده خود به این جلسه نمی‌فرستد. این کار فرهادی با توجه به اهمیت موضوع به‌شدت مورد اعتراض و انتقاد اعضای حاضر قرار می‌گیرد.

 

نظر شما