شناسهٔ خبر: 107145 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

آغاز حمله زمینی عربستان به صعده

حمله زمینی نیروهای ارتش عربستان سعودی به استان صعده در شمال یمن آغاز شد.

به گزارش «نماینده» به نقل از شبکه تلویزیونی اسکای نیوز عربی، نیروهای ارتش عربستان سعودی وارد استان صعده در شمال یمن شدند.

عملیات غافلگیرکننده نیروهای ارتش عربستان در استان صعده یمن از گذرگاه مرزی الخضراء و همزمان با پوشش هوایی جنگنده های عربستانی آغاز شد.  

نیروهای عربستانی کنترل مناطقی از استان صعده از جمله منطقه العطفین، جبل الهشیم و روستای الفرع را در دست گرفتند.

درگیری های شدید در مناطق مرزی الشدا و الضاهر در داخل یمن بین نیروهای ارتش عربستان و حوثی ها ادامه دارد.  

نیروهای عربستانی در ارتفاعات الفرع و طورهشیم در داخل استان صعده یمن مستقر شدند.  

عربستان اعلام کرد هیچ طمع ورزی در یمن ندارد و در صورت از بین رفتن خطر انصارالله نیروهای سعودی به مواضع خود باز خواهند گشت.

 

**استفاده آل سعود از بمب های خوشه ای

سازمان دیده‌بان حقوق بشر اذعان کرد که عربستان سعودی در حمله به یمن از بمب خوشه‌ای استفاده کرده است.

دیده بان حقوق بشر تأکید کرد که عربستان در حمله به مناطق شمالی یمن از بمب خوشه ای استفاده کرده و در این حملات ده ها شهروند کشته و یا زخمی شده اند.

دیده بان حقوق بشر خاطرنشان کرد که عربستان حداقل در ۷ حمله به استان "حجه" در شمال یمن از بمب خوشه ای استفاده کرده است. - 

هواپیماهای جنگی رژیم سعودی دیشب بار ها مناطق مسکونی استان های صعده و مارب را هدف قرار دادند که در پی آن شماری از غیر نظامیان از جمله یک کودک به شهادت رسید.

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن حملات گسترده و شدید ارتش سعودی برای باز پس گیری پایگاه نظامی خود در منطقه مرزی جیزان را ناکام گذاشتند.  

نیروهای ارتش و کمیته های مردمی یمن منطقه وادی الجاره را در اطراف شهر الخوبه در استان جیزان عربستان به گورستان «تانکها و خودروهای زرهی» ارتش سعودی تبدیل کرده اند.

در درگیری میان نیروهای ارتش یمن و کمیته های مردمی این کشور با نیروهای طرفدار منصور هادی در منطقه الضباب شهر تعز هجده نفر کشته و چهل و هفت نفر زخمی شدند.

بر اثر حملات هوایی جنگنده های سعودی به شهر عبس در استان حجه چند یمنی شهید و زخمی شدند.

همچنین این جنگنده ها به بیمارستان نور و یک منطقه مسکونی در شمال شهر الحدیده و مناطق مختلف شهر تعز حمله کردند.

در پی اقدام ارتش یمن و کمیته های مردمی این کشور در هدف قرار دادن یک خودروی حامل نظامیان سعودی در پایگاه نظامی الممعود در شهر جیزان چند نظامی سعودی کشته و زخمی شدند.

نیروهای یمنی همچنین به تعداد دیگری از مراکز نظامی مرزی دیگر یورش بردند و به نیروها و تسلیحات ارتش سعودی خساراتی وارد کردند و تعدادی از خودروهای نظامی اماراتی نیز در جنوب یمن منهدم شد.

یک منبع نظامی تایید کرد: چهار افسر و سه درجه دار و یک راننده خودروی نظامی ارتش سعودی در حمله موشکی ارتش و کمیته های مردمی یمن به یکی از پادگانهای ارتش عربستان در استان نجران این کشور کشته شدند.



 

برچسب‌ها:

نظر شما