شناسهٔ خبر: 107003 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

امروز در فرمول قدرت رسانه صدرنشین است نه ماشین جنگی

شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان گفت: امروز در فرمول قدرت ماشین جنگی صدرنشین نیست البته این به معنای این نیست که توپی شلیک نشود اما در هرم قدرت صدرنشین رسانه‌ها هستند چراکه اگر بر افکار مردم تسلط یابند بر رفتار مردم نیز چنبره خواهند انداخت.

به گزارش «نماینده»، حسین شریعتمداری مدیرمسئول روزنامه کیهان عصر امروز (چهارشنبه) در نشست ماهانه هیات شهدای رسانه که در محل این موسسه برگزار شد به استراتژی دشمن و نقش راه آنان علیه جمهوری اسلامی ایران اشاره کرد.

وی نفوذ و تحریف امام راحل را استراتژی دشمن علیه ایران برشمرد و اظهارداشت: برای شناسایی نفوذی‌ها می‌توان از نوع لحن آنها مورد شناسایی قرار گیرند و اینجا لحن به معنای لهجه نیست بلکه به معنای جهت قول و حرکت است.

مدیرمسئول روزنامه کیهان اضافه کرد: وقتی که امام راحل می‌فرمایند هرچه فریاد دارید بر سر آمریکا بزنید و امروز عده‌ای می‌گویند امام در اواخر عمر پربرکت خویش موافق شعار مرگ بر آمریکا بودند. جهت مشخص است. وقتی امام می‌فرماید اسرائیل باید از صحنه روزگار حذف شود و عده‌ای عنوان می‌کنند ما با اسرائیل هم جنگی نداریم آیا این حرکت و جهت در با نسخه اصلی انقلاب نیست.

شریعتمداری در ادامه سخنان خود به اظهارات مایکل لدین اشاره کرد و گفت: مایکل لدین در اظهاراتی گفته بود که برخی از اصلاح‌طلبان ایران طی درخواستی از ایالات متحده آمریکا خواستار تشدید تحریم‌های بیشتر علیه جمهوری اسلامی ایران بودند.

مدیرمسئول کیهان اضافه کرد: عده‌ای اگرچه به دنبال پنهان‌کاری هستند و در خلوت خود با شیاطین حرف می‌زنند اما بالاخره مجبورند ماموریت خود را عملیاتی کنند بنابراین کسانی هستند که متوجه می‌شوند این عده در حال فساد کردن هستند و این همان بابصیرتان جامعه به شمار می‌روند. بصیرت‌داران جامعه با نقشه راهی که در دست دارند تشخیص می‌دهند حرکتی که مفسدان در پیش گرفته‌اند با نقشه راه همخوانی ندارد.

وی با تاکید براینکه فتنه سال ۸۸ با یک معادله و فرمول طراحی شده بود گفت: ما پیشگو و غیب‌گو نبودیم بلکه بند به بند آن فرمولی که دشمنان و عده‌ای در داخل طراحی کرده بودند در حال اجرا بود و ما فقط پرده‌برداری می‌کردیم.

شریعتمداری با تاکید براینکه باید نقشه راه دشمنان را کشف کرد تصریح کرد: در فتنه سال ۸۸ به بررسی بنشینید و ببینید چگونه دشمن با سازماندهی مجدد رسانه‌ای در جهت تقویت فتنه گام برداشت. ما دیدیم که قبل از انتخابات شبکه VOA بخش شبکه تصویری خود را راه‌اندازی کرد و BBC نیز در همین راستا قدم برداشت. شبکه یورو نیوز که بردش بیشتر در اروپا است نیز شبکه فارسی‌زبان راه انداخت.

مدیرمسئول روزنامه کیهان ادامه داد: توئیتر چند ماه قبل از انتخابات اعلام کرده بود که برای تعمیرات ضروری مدتی تعطیل می‌شود اما وزارت خارجه آمریکا بلافاصله به این شبکه اجتماعی نامه نوشت و تاکید کرد که در ایران به توئیتر و فیس‌بوک هم‌اکنون نیاز است و تعمیرات را به تعویق بیندازید.

وی تاکید کرد: امروز در فرمول قدرت ماشین جنگی صدرنشین نیست البته این به معنای این نیست که توپی شلیک نشود اما در هرم قدرت صدرنشین رسانه‌ها هستند چراکه اگر بر افکار مردم تسلط یابند بر رفتار مردم نیز چنبره خواهند انداخت.

شریعتمداری به ضرورت تبیین نقش راه خود نیز اشاره و بیان کرد: کسی که نقشه راه نداشته باشد بدون شک به بیراهه خواهد رفت و اگر نقشه راه حریف را نیز کشف نکنیم بی آنکه بدانیم در میدان حریف بازی خواهیم کرد و به تعبیر حضرت آقا پازل حریف را تکمیل می‌کنیم.

نظر شما