شناسهٔ خبر: 106975 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

مخالفت نامزد جمهوریخواه آمریکا با توافق

یک نامزد دیگر جمهوریخواه در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا مخالفت خود با توافق هسته‌ای میان ایران و ۱+۵ اعلام کرد.

به گزارش «نماینده» آسوشیتدپرس خبر داد، کریس کریستی، نامزد جمهوریخواه انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا در کنفرانس خبری خود در میان رهبران یهودی از کنگره خواست تا با توافق هسته‌ای ایران مخالفت کند.

کریستی، فرماندار نیوجرسی در دانشگاه روتگر این ایالت از سناتور کوری بوکر و نمایندگان دیگر کنگره خواست تا با این توافق مخالفت کنند. بوکر موضع خود درباره این توافق را تا کنون اعلام نکرده است. رابرت منندز، نماینده دیگر نیوجرسی روز ۱۸ آگوست مخالفت خود با این توافق را اعلام کرد.

آسوشیتدپرس به نقل از کریستی نوشت: اکنون باید روی کنگره آمریکا حساب کنیم تا فقدان شفافیت اخلاقی را که رئیس‌جمهور فعلی فاقد آن است، پر کند.

کریستی درباره توافق هسته‌ای گفت: این یک توافق بد است. این توافقی است که منافع آمریکا را مورد توجه قرار نمی‌دهد و معتقدم دوستان ما در نیوجرسی طی ۶ سال گذشته متوجه شده‌اند زمانی که من تصور کنم چیزی بد است برای تغییر آن دست به کار می‌شوم.

نماینده‌ها و سناتورهای جمهوریخواه اکثرا مخالفت توافق هسته‌ای هستند و توانسته‌اند رای برخی دموکراتها را نیز جلب کنند. با اینحال به اعتقاد اکثر کارشناسان مخالفان توافق هسته‌ای توانایی شکستن وتوی اوباما را نداشته و این توافق در نهایت به تصویب خواهد رسید.

نظر شما