شناسهٔ خبر: 106850 - سرویس سیاست
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه رسالت

خط و مسير امام (ره)

امام خمینی431

«نماینده»؛ سید مسعود علوی/ رئيس جمهور محترم در حرم مطهر امام خميني (ره) فرمودند: «دولت خود را موظف به تحقق آرمان هاي امام مي داند.» تجديد ميثاق رئيس جمهور و اعضاي هيئت دولت با آرمان هاي امام خميني (ره) که همه ساله به صورت نمادين صورت مي گيرد، امر مبارکي است. اين سنت مي تواند بهانه اي براي ارزيابي وفاداري دولت نسبت به آرمان هاي امام (ره) باشد. ديروز وزير خارجه انگليس در روزنامه ايران، ارگان دولت جمهوري اسلامي يادداشتي مرقوم كرده بودند تحت عنوان «جسارت ايرانيان در آزمودن شيوه هاي نو». فيليپ هاموند وزير خارجه انگليس در آخرين لحظات حضور خود در تهران، دقايقي قبل از ملاقات با رئيس جمهور، در گفتگو با بي بي سي گفته است؛ «دولت کنوني ايران در مقايسه با دولت ماقبل خود در برخورد با اسرائيل، رهيافتي ظريف تر دارد.» عالم و آدم مي دانند موضع انقلاب اسلامي در قبال اسرائيل غاصب طي بيش از سه دهه که از حيات جمهوري اسلامي ايران مي گذرد، ثابت است و هيچ تغييري پيدا نکرده است. بايد اين سئوال کليدي مطرح شود که هاموند از چه ظرافتي در خصوص سياست دولت در قبال رژيم صهيونيستي سخن مي گويد؟

 

امام خميني (ره) بارها فرمودند: «بر هر مسلماني لازم است که خود را عليه اسرائيل مجهز کند.» (۱) امام بارها فرمودند: «اينجانب کراراً خطر دولت اسرائيل و عمال آن را به ملت گوشزد کرده ام.» (۲) امام بارها فرمودند: «اسرائيل بايد از صفحه روزگار محو شود.» (۳) آيا با اين مواضع امام (ره)

که شفافيت آن عليه رژيم صهيونيستي مثل روز، روشن است، بايد هاموند بيايد تهران و از تفاوت موضع دولت کنوني نسبت به اسرائيل سخن بگويد!؟ اگر دولت،

همان طور که رئيس جمهور فرموده، خود را موظف به تحقق آرمان هاي امام مي داند، بايد سرمقاله ارگان خود را در نقد موضع هاموند و اعلام صريح مواضع نظام در قبال اسرائيل اختصاص دهد، نه اينکه به هاموند اجازه دهد در ارگان رسمي دولت يادداشت بنويسد و از «آزمودن شيوه هاي نو در ايران» سخن بگويد.

آقاي رئيس جمهور در حرم مطهر امام خميني (ره) گفتند: «نبايد بگذاريم خط و مسير امام توسط عده اي تفسير نابجا شود.» اين حرف، حرف درستي است، اما آيا در مرقد امام (ره)  

لازم نبود رئيس جمهور به بازخواني سياست خارجي نظام به قرائت امام خميني (ره) بپردازد و از مواضع با صلابت امام در باره آمريکا و رژيم صهيونيستي سخن بگويد؟ آيا لازم نبود در تفسير بجا از سخنان امام (ره) در مرقد مطهر ايشان، رئيس جمهور از نقشه هاي شوم استکبار و استبداد جهاني عليه ملت ايران در بسط نفوذ در داخل و منطقه سخن بگويد و راهکار دولت براي جلوگيري از نفوذ سرويس هاي دشمن و خطرات بازگشت فتنه گران به صحنه سياسي را تشريح کند؟ به زودي در تهران و واشنگتن موضع دولت هاي ايران و آمريکا در مورد «برجام» اعلام مي شود.  

آيا لازم نبود آقاي روحاني به اين بهانه پاسخي مشفقانه به منتقدين برجام بدهد و نظر خود را در مورد ديدگاه امام (ره) در خصوص بزرگترين دستاورد دولت در حوزه ديپلماسي با يک تفسير بجا مطرح نمايد؟

انديشکده آمريکن اينترپرايز فاش ساخته؛ «برنامه پساتوافق اوباما در ايران، براندازي است.» (۴) آنها همچنين فاش ساختند؛ «اوباما اميدوار است که توافق هسته اي با ايران به تغيير سياست هاي تهران و نهايتاً تغيير ماهوي جمهوري اسلامي منجر شود.» (۵) آيا لازم نبود رئيس جمهور از فرصتي که در حرم مطهر امام (ره) براي سخن گفتن پيدا کردند، تدبير دولت در خصوص مقابله با سياست هاي 

مداخله جويانه واشنگتن را مطرح نموده و با هوشيارسازي مردم، بر تداوم خط استکبارستيزي بنيانگذار جمهوري اسلامي، امام خميني (ره) تأکيد مي کردند؟

لازم بود رئيس جمهور در محضر امام (ره) اعلام مي کردند آمريکا همچنان دشمن ملت ايران و مصداق اتم و اکمل استکبار جهاني است و دولت به نمايندگي ملت و با حمايت ملت، اجازه 

نمي دهد خواب آمريکايي ها در مورد براندازي، تعبير شود. لازم بود رئيس جمهور در مرقد مطهر بنيانگذار جمهوري اسلامي ايران، به پيروي از امام خميني (ره) فرياد مي زدند؛ «ما با تمام وجود از گسترش باج خواهي هاي آمريکا حتي اگر با مبارزه قهرآميز باشد، جلوگيري مي کنيم... ما در صدد خشکاندن ريشه هاي فاسد صهيونيسم در جهان هستيم...» (۶)

اين نوع مواضع، هم جلوي سوء استفاده دشمنان نظام و نامحرمان را مي توانست بگيرد، هم تفسيري بجا از مواضع شجاعانه امام خميني (ره) در برابر دشمنان قسم خورده نظام ارائه دهد و نيز تأکيدي بر اين واقعيت باشد که سياست خارجي دولت يازدهم، انحراف از مواضع امام (ره) ندارد.

پي نوشت ها:

۱- صحيفه نور، جلد ۱۲، صفحه ۲۷۶

۲- صحيفه نور، جلد ۱، صفحه ۱۵۵

۳- صحيفه امام، جلد ۱۶، صفحه ۴۹۰

۴ و ۵- تيتر اول کيهان، سوم شهريور ۹۴

۶- صحيفه امام، جلد ۲۱، صفحه ۸۱ - پيام پذيرش قطعنامه ۵۹۸

 

نظر شما