شناسهٔ خبر: 106803 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: وبگاههای شخصی نمایندگان

ضرغام صادقی:

افزایش اعتبارات ماده ۱۸۰ شیراز

ضرغام صادقی43 نماینده شیراز در بازدید از پردیس شرکت‌های دانش بنیان شیراز خطاب به اعضای این شرکت اظهار داشت: اگر چه سختی‌هایی طی یکی دو سال اخیر متحمل شدید، اما متحمل شدن این سختی ها سبب می شود که پایه‌ای را که برای سال‌های آینده از خود به جای می‌گذارد، بسیار ارزشمند باشد و چشم‌انداز بسیار خوبی داشته باشد.

به گزارش «نماینده» نماینده اول مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: بنده هم به سهم خودم سعی کردم در کنار این مجموعه حضور داشته باشم؛ حمایت کنم و اعتبارات ناچیزی را در قالب ماده ۱۸۰ به پردیس شرکت‌های دانش بنیان شیراز اختصاص دهم.

صادقی با اشاره به مشکلات و معضلات استان فارس افزود: آب رسانی ۶۰۰ روستا با تانکر، وضعیت نامطلوب مسیرهای ارتباطی روستایی و تلاش برای جبران نیازهای افرادی که تحت پوشش طرح تحول سلامت قرار نمی‌گرفتند؛ سبب شد که حمایت از پردیس شرکت‌های دانش بنیان شیراز به عنوان یکی از اولویت‌های چهارم یا پنجگانه  در سال گذشته قرار بگیرد.

وی با اعلام اینکه امسال اعتبارات ماده ۱۸۰ برای شهر شیراز تقریبا دوبرابر شده است، افزود: مسیر انتخاب پروژه‌ها توسط نمایندگان مجلس شورای اسلامی نیست بلکه در شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها تصویب و نهایی می‌شود.

تقویت بینه دفاعی کشور در بودجه ۹۴

عضو کمیسیون تلفیق بودجه با تاکید بر اینکه امسال در بودجه ۹۴ یک نگاه ویژه‌ای به بنیه دفاعی کشور شد، خاطرنشان کرد: در بودجه سال گذشته که امسال در حال اجرای آن هستیم هیچ دستگاهی اجرایی به اندازه بنیه دفاعی مورد توجه ویژه قرار نگرفت.

صادقی خطاب به اعضای پردیس شرکت‌های دانش بنیان شیراز گفت: با توجه به تولید علم و یا ضرورت‌هایی که دستگاه‌های اجرایی احساس می‌کنند، از ظرفیت دستگاه های اجرایی به صورت مستقیم یا غیرمستقیم استفاده کنید و از حمایت‌های لازم آنها بهره‌مند شوید.

لزوم ارتباط شرکت‌های دانش بنیان و دستگاه‌های اجرایی

نماینده اول مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی بر ارتباط بین دانشگاه و صنعت وارتباط بین پردیس شرکت‌های دانش بنیان و دستگاه‌های اجرایی تاکید کرد و افزود: ارتباط بین دانشگاه و صنعت باید بیشتر شود و می بایستی در دانشگاه‌ها علاوه بر تولید علم، استفاده‌های عملی از علم در قالب شرکت‌های دانش بنیان داشته باشیم.

صادقی ادامه داد: ارتباط بین دستگاه‌های اجرایی همانند وزارت صنعت معدن تجارت، وزارت نفت و خیلی از صنایع دیگر سبب می‌شود که آنها از ظرفیت علمی و تحقیقات علمی شرکت‌های دانش بنیان استفاده کنند و شرکت‌های دانش‌بنیان بر این اساس می‌توانند بازاریابی خودشان را ساماندهی کنند.

وی اظهار داشت: در روزهای سه‌شنبه وزرا به هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی می‌آیند و به سوالاتی که نمایندگان مطرح می‌کنند، پاسخ می‌دهند و این یک فرصت و ظرفیت خوبی است که هر بار که یک وزیر به دفاتر هیات رئیسه می‌آید؛ زمینه رایزنی فراهم شود؛ تا بتوانیم از ظرفیت آنها استفاده کنیم.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی بر استفاده از ظرفیت وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی تاکید کرد و افزود: یکی از جاهایی که می‌توان از ظرفیت آن استفاده کرد این وزرات‌خانه است چرا که وزارت کار، تعاون و رفاه اجتماعی در مسیر تسهیل امور گام برمی‌دارد.

صادقی با اشاره به مذاکرات ۱+۵ با تاکید بر اینکه فضای جهانی در حال پیشروی به سمتی است که جمهوری اسلامی را فقط در قالب یک کشور تهدید کننده نظامی نمی‌بینند، تصریح کرد: کشورهای ۱+۵ بهانه می‌کنند که جمهوری اسلامی به دنبال سلاح های هسته ای است اما این بهانه ای بیش نیست و در اصل رشد و توانمندی علمی جمهوری اسلامی برای آنها غیر قابل تصور و سنگین است.

وی با بیان اینکه از لحاظ اقتصادی در درون مشکلات گوناگون داریم و یا در بحث‌های امنیتی برخی اتفاقات برای ما ناخوش‌آیند است، تصریح کرد: جمهوری اسلامی در شاخص‌های امنیتی و اقتصادی مقام شانزدهم و هفدهم جهانی را دارد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: کردستان عراق و کردستان سوریه ناامن است؛ اما کردستان ایران امن است و گردشگرانی که می‌خواهند به خاورمیانه سفر کنند، هیچ کشوری جز جمهوری اسلامی ایران برایشان امن نیست.

تولید علم مهم ترین اهرم جمهوری اسلامی است

صادقی با تاکید بر اینکه تولید علم به عنوان مهم‌ترین اهرم جمهوری اسلامی است، افزود: کار علمی از کارهای کوچک شروع می‌شود؛ چرا که ممکن است از پنج‌هزار طرحی که ارائه می‌شود تنها یک‌هزار طرح مورد قبول باشد، اما شروع کار با این درصد؛ ارزشمند است و کار آینده این مجموعه را طی ۱۰ سال آینده می‌توانیم ارزیابی واقعی کنیم.

 نماینده اول مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: هرجایی که کاری ایجاد می‌شود یک سری حساسیت‌هایی در آن ایجاد می شود؛ و ممکن است کم‌توجهی هایی در این زمینه شاهد باشیم؛ اما مجلس شورای اسلامی و رهبر معظم انقلاب می‌دانند که کارهای علمی است که  اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را افزایش می‌دهد.

صادقی نیروی انسانی را به عنوان یک سرمایه اصلی دانست و افزود: بر روی آن چیزی که می‌توان مدت‌های مدیدی؛ بدون هزینه کردن، بدون برداشت‌های غیرصحیح و بدون اینکه در آینده آسیب ببینند؛  برنامه‌ریزی و اعتماد کرد؛ نیروی انسانی است.

وی یادآور شد: تمامی دانش‌آموزان و دانشجویان المپیادی جمهوری اسلامی ایران به وسیله اعتبارات مالی که در خارج کشور کسب می‌کنند؛ جذب می شوند که اگر این کارها در درون کشور شکل بگیرد، ساماندهی شود و به پختگی کامل برسد؛ طی چند سال آینده شرایطی برای بازگشت آنها فراهم می‌شود.

نماینده اول مردم شیراز در پاسخ به مسائل و مشکلات مطرح شده از سوی اعضای پردیس شرکت‌های دانش بنیان شیراز، اظهار داشت: قطعا مطالب مطرح شده انتقال داده می‌شود و سعی می‌کنیم در خلال سفرهای مقامات و مسئولین کشوری این انتقال اطلاعات صورت بگیرد تا پشتیبانی‌‎ها و حمایت های لازم انجام شود.

 صادقی از مدیر پردیس شرکت‌های دانش بنیان شیراز خواست تا ظرفیتی جهت حضور و بازدید استاندار جدید فارس به منظور بررسی مشکلات و آشنایی با فعالیت این شرکت فراهم کند.

وی گفت: اگر در  استان فارس حدود ۴۰ یا ۵۰ شر کت که به عنوان قطب مطرح شود؛ شکل بگیرد می تواند در اشتغال زایی و جذب فارغ التحصیلان موثر باشد.

نماینده اول مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه در فارس ظرفیت‌های بسیار زیادی وجود دارد که باید فعال شود، تصریح کرد: اگر کانون‌هایی همانند دانش بنیان شکل بگیرد، استان می تواند به سرانجام برسد و بهتر از گذشته ایفای نقش کنند.

 

صادقی تاکید کرد: یکی از مواردی که در آینده باید از آن استفاده کنیم این است که شرکت دانش بنیان  باید تبدیل به مرکزی شود که خودش باعث ماندگاری در استان شود.

نظر شما