شناسهٔ خبر: 106790 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: وبگاههای شخصی نمایندگان

طرح کمربند سبز ضریب امنیتی استان کرمان را بالا برده است

پورابراهیمی/43 نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اجرای طرح کمربند سبز گفت: اجرای این طرح ضریب ایمنی را در استان بالا برده و لازم است قانون برای تغییر کاربری‌ها نگاه‌های متفاوتی را در نظر داشته باشند .

به گزارش «نماینده» حمیدرضا پورابراهیمی صبح امروز در دیدار با رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری در مورد مبارزه با برخورد با این زمین ‌خواری‌ها اشاره و اظهار داشت: با وجود دشواری‌های فراوان برای مقابله با این افراد توانسته‌ایم موارد زیادی را شناسایی و با آن‌ها برخورد کنیم .

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: برخی افراد با تغییر کاربری زمین ‌ها تصرف ‌های غیرقانونی داشته و به ساخت و ساز مبادرت کرده‌اند که کمیسیون اصل ۹۰ وارد بررسی این پرونده شده و پیگیری های لازم را جهت مقابله جدی با خاطیان این امر انجام می‌دهد .

پورابراهیمی با اشاره به اینکه تصرف اراضی دولتی و حاشیه نشینی از مهم‌ترین مشکلات شهر کرمان محسوب می ‌شود عنوان کرد: برای ساماندهی و پیشبرد بهتر امور به عزم و همکاری گسترده‌ای نیاز داریم .

وی تصریح کرد: در قوانین تغییر کاربری اراضی یک پارادکس وجود دارد و آن این است که چگونه می‌توانیم هم قوانین مربوط به تغییر کاربری‌ها را به صورت جدی اجرا کنیم و هم به دنبال افزایش سرمایه گذاری و کشاورزی در استان باشیم .

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اقدامات خوب صورت گرفته در زمینه مقابله با زمین خواری در استان کرمان تاکید کرد: ما به عنوان مسئول پیگیر در زمینه حفظ زمین‌های دولتی خط کش خود را قانون می‌دانیم و نسبت به آن متعهد می‌باشیم .

وی گفت: حاشیه نشینی در شهر کرمان به سبب مهاجرپذیر بودن این شهر و مشکلات اقتصادی و خشکسالی‌‌های سال‌ های اخیر در روستاها و مهاجرت آن ها به شهرها، به شدت افزایش پیدا کرده و در مواردی ادعا می‌شود که حق و حقوق افراد نادیده گرفته شده است .

وی با بیان این مطلب خاطرنشان کرد: تقاضای ما از مسئولان مربوطه این است که بررسی و جمع بندی‌های نهایی را در رابطه با خاطیان این امر انجام دهند .

پورابراهیمی با اشاره به اجرای طرح کمربند سبز یادآور شد: اجرای این طرح ضریب ایمنی را در استان بالا برده و لازم است قانون برای تغییر کاربری‌ها نگاه‌های متفاوتی را در نظر داشته باشد و در راستای اجرای بدون ملاحظه آن اقدامات جدی را انجام دهد .

به گزارش تسنیم، رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به همراه استاندار، فرماندار، نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی و معاون عمرانی استانداری از مناطق حاشیه نشین شهر کرمان بازدید کردند 

 

 

نظر شما