شناسهٔ خبر: 106738 - سرویس سایر حوزه‌ها
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

کنایه فردوسی پور به پولشویی بابک زنجانی

برنامه نود43 برنامه نود در حالی این هفته روی آنتن رفت که عادل فردوسی پور کنایه‌ای به پولشویی بابک زنجانی زد و پخش یک آیتم درباره حضور مشکوک دو بازیکن در استقلال اهواز، لحظات پایانی نود را جنجالی کرد.

به گزارش «نماینده»، برنامه این هفته نود در حالی روی آنتن رفت که مسابقه پیامکی آن به زیباترین گل لیگ اختصاص داشت. گل امید ابراهیمی (استقلال با ملوان)، بیت سعید (استقلال صنعتی با پرسپولیس)، احسان حاج صفی (سپاهان با پرسپولیس)، غلامرضا رضایی (سایپا با پدیده)، هادی نوروزی (پرسپولیس با پدیده مشهد) برای این نظرسنجی در نظر گرفته شده بود.

فردوسی پور در ابتدای برنامه تاکید کرد که پنجشنبه این هفته یک ویژه برنامه را برای بازی ستارگان فوتبال جهان با ستارگان ایران را روی آنتن خواهد برد که صرفا به این بازی اختصاص دارد. میهمانان این برنامه هم میشائیل سالگادو با روبرتو کارلوس خواهند بود.

بخش اصلی برنامه این هفته به اشتباهات داوری دیدار ذوب آهن با پرسپولیس اختصاص داشت. گزارشی از اشتباهات فاحش داوری در دنیا و نحوه برخورد با این اشتباهات و همچنین تهمت‌ها به داوران پخش شد و در ادامه محرومیت دو ساله محسن قهرمانی و بازگشت وی به عرصه داوری زیر سئوال رفت.

هوشنگ نصیرزاده کارشناس داوری برنامه این هفته بود که اعلام کرد داور باید ضربه پنالتی پرسپولیس را به خاطر جلو آمدن دروازه بان ذوب آهن تکرار می کرد.   همچنین طبق نظر این کارشناس، خطایی که منجر به گل اول ذوب آهن شد، خطا نبود. اعلام خطای پنالتی به سود ذوب آهن هم تصمیمی بود که نصیرزاده تایید کرد گرفتن آن اشتباه بوده است.

بخش دیگر این برنامه به اتفاقات بازی استقلال تهران با استقلال اهواز اختصاص داشت. فردوسی پور در این بخش به حضور بازیکن جنجالی فصل گذشته پرسپولیس در تیم استقلال اهواز هم اشاره کرد. مبین میردورقی که فصل قبل به صورت مشکوکی به پرسپولیس پیوسته بود، این فصل به استقلال اهواز رفته و عجیب اینکه سیاوش بختیاری زاده سرمربی استقلال اهواز هم پول دادن پدر این بازیکن را به استقلال تایید کرد! بختیاری زاده در اینباره گفت: برادران میردورقی بازیکن  تستی نبودند. اینها بچه های اهواز هستند. البته پدرشان هم کمکهای مالی به باشگاه می‌کند که دستش درد نکند!

هوشنگ نصیرزاده تاکید کرد که تصمیم داور در اعلام پنالتی استقلال تهران اشتباه بوده و داور می‌توانست در یک صحنه دیگر برای استقلال پنالتی بگیرد.

این کارشناس داوری ضربه حنیف عمران زاده به دروازه بان استقلال اهواز را پیش از گل دوم استقلال تهران خطا دانست و اعلام کرد که این گل آبیهای تهران صحیح نبوده است.

مشکل بازیکنان برزیلی سپاهان هم سوژه برنامه این هفته نود بود که عادل فردوسی پور این موضوع را به نوعی پولشویی دانست که «بعضی‌ها در آن استاد هستند.» مجری برنامه نود در ادامه گفت که بابک زنجانی هم به همین روش پولشویی می‌کرده است!

ارتباط تصویری روبرتو کارلوس با برنامه نود هم بخش پایانی این برنامه را تشکیل می‌داد. مدافع پیشین تیم ملی برزیل و تیم رئال مادرید در این ارتباط از پیش ضبط شده، گفت: من دوست داشتم ایران را از نزدیک ببینم و خوشحالم که به زودی شما را در ایران خواهم دید.

پیش از خداحافظی فردوسی‌پور، اردشیر میردورقی پدر دو بازیکن استقلال اهواز روی خط برنامه آمد تا ثانیه‌های پایانی برنامه جنجالی شود. وی گفت: از اینکه دوباره به خاطر برنامه کذب و کذاب شما مجددا در رسانه ملی ... (صحبتهای میردورقی با حرفهای مجری نود قطع می شود)

فردوسی پور گفت: اگر از الان بخواهید با این ادبیات صحبت کنید، از خدمت شما خداحافظی کنیم.

میردورقی هم در جواب گفت: این ادبیات شما درست است که از رسانه ملی تهمت می‌زنید؟ مجری برنامه نود تاکید کرد که این گزارش بر اساس صحبتهای سیاوش بختیاری زاده سرمربی استقلال اهواز تهیه شده بود که میردورقی تاکید کرد: آقای بختیاری زاده را پشت خط بیاورید. شما صحبتهای او را گزینشی پخش کردید و آنطور که خودتان می خواستید به خورد ملت دادید! اگر مسئولان امنیتی و قضایی کشور در حد هزار تومان کمک من به استقلال اهواز را پیدا کردند، آن وقت هر چه به من بگویند، می پذیرم. برنامه شما که هیچ، اگر صد برنامه دیگر هم بخواهند نمی توانند مانع پشرفت بچه‌های من شوند!  

در پایان برنامه، بیش از دو میلیون نفر در نظرسنجی پیامکی شرکت کرده بودند که گل هادی نوروزی با ۶۰ درصد بهترین گل شد و گل امید ابراهیمی هم با ۳۱ درصد در رده بعدی قرار گرفت.

نظر شما