شناسهٔ خبر: 106658 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: مهر

حکم نمایندگی بنیاد سعدی برای رایزنان فرهنگی صادر شد

بنیاد سعدی احکام 80 نفر از رایزنان فرهنگی، وابستگان فرهنگی و مسئولان خانه‌های فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در نقاط مختلف جهان با عنوان نمایندگان بنیاد سعدی، از سوی رئیس این بنیاد صادر شد.

به گزارش «نماینده»، محمدرضا دربندی معاون بین‌­­الملل بنیاد سعدی از صدور احکام  هشتاد نفر از رایزنان فرهنگی، وابستگان فرهنگی و مسئولان خانه‌های فرهنگ جمهوری اسلامی ایران در نقاط مختلف جهان از سوی رییس بنیاد سعدی به عنوان نمایندگان این بنیاد خبر داد.

وی گفت: در راستای فعالیت­‌ها برای گسترش زبان و ادبیات فارسی در جهان این احکام توسط دکتر حدادعادل رئیس بنیاد سعدی برای هشتاد نفر از رایزنان فرهنگی، وابستگان فرهنگی و مسئولان خانه­‌های فرهنگ ایران در کشورهای مختلف صادر شد.

دربندی افزود: در این احکام با اشاره به ماده یک اساسنامه بنیاد سعدی، مصوب شورایعالی انقلاب فرهنگی که مسئولیت آموزش و گسترش زبان و ادبیات فارسی در خارج از کشور را به این بنیاد محول کرده و در اجرای توافقنامه منعقده بین بنیاد سعدی و سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نمایندگان فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور به عنوان نمایندگان بنیاد سعدی تعیین شده‌اند.

معاون بین‌­­الملل بنیاد سعدی افزود: به همراه این حکم، شرح وظایف نمایندگان بنیاد سعدی در حوزه زبان و ادبیات فارسی ابلاغ شده است که مهمترین این وظایف «اجرای دوره‌های آموزشی، دانش‌افزایی، بازآموزی و تخصّصی زبان و ادبیات فارسی»، «فراهم آوردن بستر مناسب برای ایجاد و گسترش درس‌ها، دوره‌ها، رشته‌ها، کرسی‌ها و مراکز آموزش زبان و ادبیات فارسی و اتاق‌های ایران و حمایت از فعالیت آن‌ها» و «تلاش برای گسترش زبان فارسی در سطح مدارس و دبیرستان‌های حوزۀ مأموریت» است.

وی اظهار کرد: همچنین «توجه و برنامه‌ریزی برای احیاء و گسترش زبان، خط و ادبیات فارسی در میان نسل جدید ایرانیان مقیم در حوزه ماموریت»، «توجه ویژه به اعطای بورس تحصیلی و فرصت مطالعاتی به دانشجویان، استادان و پژوهشگران ممتازخارجی در زمینۀ زبان وادب فارسی»، «برنامه‌ریزی برای برگزاری المپیادهای کشوری و منطقه‌ای» و «فراهم کردن زمینه های تشکیل کانون های استادان و دانش‌آموختگان زبان و ادبیات فارسی» از دیگر وظایف این نمایندگان بنیاد سعدی در سراسر جهان است.

نظر شما