شناسهٔ خبر: 106616 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: وبگاههای شخصی نمایندگان

تشکر نماینده لارستان از انتصاب امام جمعه جدید

جعفرپور43 جعفرپور با اشاره به نقش دکترحداد عادل گفت: این چهره ملی با توجه به شناختی که موقعیت و منزلت لارستان داشت با دلسوزی و حساسیت در چند جلسه موضوع امامت جمعه لار را بررسی کرد.

به گزارش «نماینده» جمشید جعفرپور نماینده مردم لارستان خنج و گراش در مجلس شورای اسلامی درباره انتصاب امام جمعه جدید لارستان اظهارداشت: با توجه به اینکه لارستان از دیرباز به عنوان یکی از مناطق ولایی و با مردمی متدین و دوست‌دار معنویت و روحانیت شناخته شده و مردم همیشه زیر سایه علمای بزرگ و با معنویت زندگی کرده‌اند، بعد از درگذشت مرحوم حجت الاسلام سید مجتبی نوربخش امام جمعه فقید شهرلار، احساس نیاز به یک محور دینی و اقامه نماز جمعه باشکوه در مردم شکل گرفت.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس تصریح کرد: خوشبختانه در این راستا حرکت هماهنگ جمعی از سوی اقشار مختلف مردم و برخی شخصیت‌های شاخص مملکت، با انگیزه‌های دینی به وجود آمد تا جایگاه رفیع نماز جمعه توسط شخصیت توانمندی پر شود.

وی خاطرنشان‌کرد: در این زمینه به ویژه بیوت آیات راحل آیت الله سید عبدالعلی آیت اللهی به خصوص سید حسن آقا و دکتر بروجردی و افراد دفتر مرحوم و همچنین بیت مرحوم آیت الله سید مجتبی موسوی لاری و افراد و نزدیکان دفتر ایشان نقش فعالی داشتند.

جعفرپور افزود: حجت الاسلام رمضانی امام جمعه موقت و با اخلاص لار نیز به شکل ویژه‌ای نقش‌آفرینی کرده و روحانیت حوزه علمیه به ویژه حجت الاسلام سید اکبر موسوی و مردم از اصناف، معتمدین، فرهنگیان، اعضای شورا و روسای ادارات  و نمایندگی اهل سنت با همدلی و هماهنگی در صدد پرکردن خلا به وجود آمده تلاش کردند و با انتخاب گزینه‌ای مناسب و توانمند به فعالیت پرداختند.

وی با بیان اینکه در این زمینه وظیفه و مسئولیت ملی کار در تهران و رایزنی و مذاکره برای تحقق این خواسته به نماینده محول شده بود گفت: در این مسیر با استفاده از ظرفیت بزرگانی همچون دکتر حدادعادل، حاج آقا تقوی رئیس شورای سیاست گذاری ائمه جمعه، و برخی از افراد متنفذ و دلسوز دیگر بارها اقداماتی سازماندهی شد و درچند جلسه نیز با حاج اقا شیرمردی مسئول ستاد نماز جمعه تهران به عنوان چهره مورد نظر صحبت و رایزنی صورت گرفت.

جعفرپور با اشاره به نقش دکترحداد عادل افزود: این چهره ملی با توجه به شناختی که موقعیت و منزلت لارستان داشت با دلسوزی و حساسیت در چند جلسه موضوع امامت جمعه لار را بررسی کرد.

وی با بیان اینکه بصورت تلفنی و از طریق بیت مقام معظم رهبری پیگیری‌های تکمیلی صورت گرفته اظهارداشت: از گروه‌های مردمی و اقشار مختلف تعداد حدود ۳۰ نفر به نمایندگی از مردم شهر عازم تهران شدند و این درخواست و تقاضای خود را با حجت الاسلام والمسلمین شیرمردی مستقیما ارائه کرده و تقاضای حضور در لار و اقامه نماز جمعه را مطرح کردند.

نماینده مردم لارستان، خنج و گراش با اشاره به جایگاه بالای تعاملات منطقه‌ای گفت: این حرکات و جریانات هماهنگ و سازماندهی شده نتیجه داد و در روزهای اخیر نتیجه مورد نظر حاصل شد.

جعفرپور در این زمینه اظهارداشت: سرانجام گره کار به دست مقام معظم رهبری گشوده شد و با عنایت همیشگی ایشان به لارستان این درخواست عموم مردم به اجابت رسید و قرار بر این است که در آینده‌ای نه چندان دور حجت الاسلام و المسلمین سید یداله شیرمردی مسئولیت اقامه نماز جمعه در لار را بپذیرند و به عنوان امام جمعه لار در اولین فرصت معرفی شوند.

وی اضافه کرد: جا دارد به نمایندگی از مردم منطقه قبل از همه از عنایات و توجه مقام معظم رهبری و توجه به مسائل منطقه لارستان تقدیر کنم و همچنین از جناب شیرمردی که علی رغم همه مسئولیت‌هایی که در تهران داشتند، پذیرفتند که در لار حضور پیدا کنند نیز کمال تشکر را داشته باشم و همچنین از پیگیری‌های دکتر حداد عادل و حجت الاسلام والمسلمین تقوی نیز صمیمانه قدردانی می‌کنم و امیدوارم این سطح از تعامل درون و برون منطقه‌ای در سایر زمینه‌ها نیز تداوم یابد.

نظر شما