شناسهٔ خبر: 106580 - سرویس اقتصاد
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا

یارانه ۱۰ میلیون نفر قطع و در تولید صرف شود

یارانه43 یک کارشناس اقتصادی در تحلیل وضع اقتصادی طی دو سال گذشته با اشاره به اینکه دولت از نظر کنترل تورم توانسته موفق عمل کند، گفت: لازم است یارانه افرادی که به عنوان پردرآمدها شناسایی شده‌اند قطع و در تولید صرف شود تا بتوان نتایج بهتری در اشتغال و تولید به دست آورد.

به گزارش «نماینده»، "علیرضا پورفرج" رونق‌بخشی به تولید را بحث اصلی در اقتصاد کشور دانست و اظهار کرد: با توجه به اینکه تورم قدرت خرید مردم ‌ را تغییر داده و موجب کاهش رفاه می‌شود، یکی از شاخص‌های مهم اقتصاد به حساب می‌آید، اما این تنها متغیر و بحث اصلی اقتصاد نیست.

به گفته وی، بحث اصلی اقتصاد افزایش رونق تولید است که در زمینه تحقق این هدف در اقتصاد انتظار بیشتری می‌رفت.

این کارشناس اقتصادی با اشاره به وعده روحانی مبنی بر توقف پرداخت یارانه به سرمایه‌داران بزرگ، تصریح کرد: این روند آغاز شده است با این حال لازم است یارانه ۱۰ میلیون نفر از افرادی که به گفته وزیر اقتصاد نیازی به دریافت یارانه ندارند، قطع و در تولید صرف شود تا بتوان نتایج بهتری در اشتغال و تولید به دست آورد.

وی در ادامه درباره تاثیر بهبود وضعیت اقتصادی در پی امضای توافق‌نامه وین، خاطرنشان کرد: به نظر من مسائل اقتصادی چندان در دستیابی به توافق تاثیرگذار نبوده بلکه شرایط دنیا در حال حاضر به گونه‌ای است که نه آمریکا قادر به ادامه تحریم‌ها بود و نه سایر کشورها ادامه تحریم را می‌پذیرفتند.

این کارشناس اقتصادی با بیان اینکه برخی کشورها پیش از اجرایی شدن برجام در حال برداشتن تحریم‌های اقتصادی علیه ایران هستند، اظهار کرد: هر کشوری منافع اقتصادی خودش را در نظر می‌گیرد، بنابراین لازم است در بحث هسته‌ای تمام متغیرها را کنار هم دید و سپس اظهارنظر کرد.

نظر شما