شناسهٔ خبر: 106334 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

قانون معافیت مالیاتی آموزشگاه های فنی و حرفه ای آزاد کشور ابلاغ شد

فنی و حرفه ای43 مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران از ابلاغ قانون اصلاح مالیات های مستقیم و معافیت موسسات کارآموزی آزاد سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور توسط رئیس جمهور خبر داد.

به گزارش «نماینده»، حمیدرضا خانپور با اعلام پیگیری های مستمر ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور و کانون آموزشگاه های آزاد در به نتیجه رسیدن این قانون، گفت: این قانون در راستای حمایت و توسعه بخش خصوصی با توجه به ظرفیت های بالای این بخش در ایجاد اشتغال پایدار تصویب و ابلاغ گردید.

وی با اشاره بر حمایت سازمان آموزش فنی و حرفه ای کشور از موسسات کارآموزی آزاد به عنوان بنگاه های کارآفرینی، اظهار داشت: قوانین و مقررات مالی و مالیاتی باید به گونه ای تدوین می شد که انگیزه لازم جهت فعالیت های کارآفرینی و توسعه  به وجود آید.

مدیرکل استان تهران خواستار ایجاد زیرساخت های لازم در خصوص تسهیل ورود بخش خصوصی به عرصه اشتغال زایی در کشور شد و بیان نمود: در دولت تدبیر و امید در سال جاری با طرح معافیت مالیاتی و افزایش تعاملات و فعالان بخش خصوصی با آموزش مهارت و کاربلدی به جوانان این مرز و بوم در توسعه و آبادانی کشورمان گام های اساسی و جدی برداشته شده است.

خانپور سرمایه گذاری در راستای توانمندسازی نیروی انسانی، ایجاد زمینه های اشتغال و رونق اقتصادی را بزرگترین سود بخش خصوصی به جوانان کشور عنوان کرد و افزود: بخش خصوصی با فعالیت و سرمایه گذاری در ارائه آموزش های فنی و مهارتی به جوانان علاوه بر سود مادی  از فرار مغزها و نخبگان، موجب فعال شدن و رونق چرخه ی تولید و اقتصاد کشورمان خواهد شد.

به گفته ی مدیرکل آموزش فنی و حرفه ای استان تهران قانون معافیت مالیاتی موسسات کارآموزی آزاد اسفند ماه ۱۳۹۲ در صحن علنی مجلس شورای اسلامی مطرح و با رأی قاطع و اکثریتی نمایندگان خانه ملت در خصوص اجرای اصل یکصد و بیست و سوم قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران مورد تأیید شورای نگهبان قرار گرفت و در مرداد ماه سال ۱۳۹۴ توسط رییس جمهور اسلامی ایران به وزارت امور اقتصادی و دارایی ابلاغ گردید.

نظر شما