شناسهٔ خبر: 106118 - سرویس فرهنگ
نسخه قابل چاپ منبع: فارس

تخریب‌گران مساجد از بیداری اسلامی می‌ترسند

حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی گفت: کسانی که مساجد را خراب می‌کنند از داعش گرفته تا تکفیری‌های دیگر و صهیونیست‌ها و... از بیداری اسلامی و سیاسی می‌ترسند.

به گزارش «نماینده»  غلامعلی حدادعادل رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی نیز به مناسبت روز جهانی مسجد و آغاز هفته مسجد گفت: مسجد تبلور مکانی و عینی همه ارزش‌های اسلامی است بی جهت نیست که در برخی کشورهای اروپایی اجازه ساخت مسجد به مردم نمی‌دهند و می‌گویند مناره‌ای که در شهر ساخته می‌شود، تبلیغ اسلام سیاسی است و درست هم می‌گویند چرا که هر مسجدی نمادی از اسلام و تبلیغات دین اسلام است.

وی درباره کارکردهای مختلف مساجد در جهان اسلام گفت: نه تنها در جهان اسلام بلکه در کل دنیا مساجد نمادهای وحدت بخشی و بیداری اسلامی محسوب می‌شوند و بنابراین باید هر چه بیشتر در حفظ و ساخت و بازسازی آنها بکوشیم. نکته دیگر این است که مساجد بهترین مکان برای همدلی بیشتر مردم است از دوران پیش از انقلاب اسلامی ایران و همدلی که در مساجد مردم با یکدیگر پیدا می‌کردند تا پس از انقلاب اسلامی و شرایطی که اکنون در کشورهای اسلامی وجود دارد باید این نکته را دریابیم که یکی از بهترین نوع ارتباط مسلمانان در سراسر دنیا و به ویژه در منطقه از طریق مساجد است.

حدادعادل با ابراز نگرانی و تأسف از اتفاقاتی که این سال‌ها در کشورهای اسلامی به دست تکفیری‌ها و تروریست‌ها زیر مجموعه صهیونیسم می‌افتد، گفت: کسانی که مساجد را خراب می‌کنند از داعش گرفته تا تکفیری‌های دیگر و صهیونیست‌ها و... از همین بیداری اسلامی و سیاسی می‌ترسند. داعشی‌ها افرادی هستند که توسط استکبار جهانی اجیر شده‌اند بنابراین نباید ازاینها انتظاری بیش از تخریب، اهانت، کشتار، ارعاب و شکنچه مردم داشت.

رئیس فرهنگستان زبان و ادب فارسی اظهار داشت:  انشاءالله با بیداری اسلامی شر داعش از جهان اسلام و شر پشتیبانان داعشی‌ها از سر مسلمانان کم شده و مساجدی که خراب شده نیز بهتر از گذشته به دست خود مسلمانان ساخته ‌شود چرا که از بدو اسلام حضرت محمد (ص) بود که هر جایی که قدم می‌گذاشت به ساخت مسجد دست می‌زد.

رئیس بنیاد سعدی درباره نحوه برپایی مراسم‌های مختلف روز جهانی مساجد در کل دنیا به ویژه در کشورهای منطقه گفت: باید تلاش کنیم هر چه با شکوه تر این روز را برگزار کنیم تا تبلیغات و اهمیت آن بیش از پیش شود و کل دنیا را پر کند. در هر صورت توجه به نمادها و شعائر اسلامی این روزها بیشتر از گذشته باید مدنظر ما باشد و بنده اطمینان دارم که روز جهانی مسجد با شکوه تر از هر سالی امسال برگزار می‌شود. بنابراین تبلیغات در این حوزه بسیار با اهمیت است و هر چه بیشتر باید به تبلیغات در سطح جهانی برای روز مساجد بپردازیم.

نظر شما