شناسهٔ خبر: 106109 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

مشکلی با توافق فنی آژانس نداریم

جان کربی سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا باتاکید بر کارآمدبودن نظام بازرسی های تعیین شده در برجام گفت:به ساز و کار توافق شده بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی کاملا اطمینان داریم.

به گزارش «نماینده» جان کربی، گفت: ما مشکلی با توافق فنی آژانس برای رفع نگرانی ها درباره ابعاد نظامی احتمالی برنامه ایران در گذشته نداریم.

وی درباره گزارش ها در خصوص بازرسی های ایران از پارچین گفت: شما را به اظهارات امروز یوکیو آمانو مدیر کل آژانس بین المللی انرژی اتمی ارجاع می دهم که وی به صورت صریح گفته است آژانس بین المللی انرژی اتمی در حال  واگذار کردن مسئولیت خود برای بازرسی ها به ایران نیست.

وی در حقیقت گفت که شیوه کار راستی آزمایی که آنها در سراسر جهان انجام می دهند، بد جلوه داده شده است. وی گفته است که آنها در حال واگذاری مسئولیت خود برای بازرسی به ایران یا در هیچ کشور دیگری نیستند.

سخنگوی وزارت خارجه آمریکا گفت:ما گفتیم که مطمئن هستیم و مشکلی با توافق فنی آژانس برای رفع نگرانی ها درباره ابعاد نظامی احتمالی برنامه ایران در گذشته نداریم. همانطور که دیروز نیز به شما گفتم ما هم اکنون نیز اطلاعات خوبی درباره فعالیت گذشته داریم. ما بسیار مطمئن هستیم که این رژیم بسیار شدید بازرسی ها که در این توافق در نظر گرفته شده به پیش خواهد رفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به ادعای خبرگزاری آسوشیتدپرس درباره توافق بین ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت: واشنگتن پیش از این ادعا هم از ساز و کار توافق شده آگاه بوده و از آن راضی بوده است.

سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا با اشاره به تعهدات قانونی آژانس بین المللی انرژی اتمی درباره محرمانه نگهداشتن اطلاعات کشورهای عضو تاکید کرد : واشنگتن آژانس را مجبور نمی کند تعهدات قانونی خود را نقض کند.

سخنگوی وزارت امور خارجه در پاسخ به پرسشی درباره بازگشایی سفارت انگلیس در تهران و احتمال بازگشایی سفارت واشنگتن گفت: ایران و آمریکا روابط دیپلماتیک ندارند که درباره بازگشایی سفارت ها گفتگو کنند.

نظر شما