شناسهٔ خبر: 106101 - سرویس مجلس
نسخه قابل چاپ منبع: تسنیم

واکنش ابوترابی به اظهارات اخیر روحانی

ابوترابی فرد431 نایب‌ رئیس مجلس با اشاره به اینکه مشارکت اقشار مختلف جامعه در انتخابات، پایه‌های نظام را مستحکم‌تر می‌کند، گفت: متزلزل کردن جایگاه شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی ایران، سست کردن جایگاه مردم سالاری و هویت اسلامی ملت ایران است.

به گزارش «نماینده» حجت‌الاسلام والمسلمین سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در مراسم جشن زیرسایه خورشید در یزد، با بیان اینکه امامت و ولایت در اسلام از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار داشت: شناخت با معرفت از ولایت و پیروی از دستورات دین اسلام در عصر حاضر ضروری است.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی‌ امنیت و پیشرفت ایران اسلامی را نتیجه ارتباط خوب رهبری نظام و ملت ایران با خداوند متعال دانست و بیان کرد: مهمترین شرط و راه شناخت امام زمان(ع)، در عصر امروز به پیروی صحیح و کامل از فرمان ولایت فقیه و اجرای کامل سفارش حق‌تعالی بستگی دارد.

وی با اشاره به اهمیت پیوند عمیق مردم با ولایت‌فقیه در نظام جمهوری اسلامی ‌تصریح کرد: شناخت شیوه چگونگی زندگی اسلامی و چگونگی قرار گرفتن در مسیر عدالت، از جمله مهمترین فواید ولایت مداری و شناخت امام زمان در نظام اسلامی است.

ابوترابی‌‌فرد خاطرنشان کرد: مردم ایران ‌محوریت سیاسی خود را در زمان غیبت امام زمان(ع) با تبعیت از ولایت فقیه ساماندهی کرده‌اند و به فرمان ولی امر مسلمین در برابر مستکبران جهان با قدرت و شجاعت ایستادگی می‌کنند.

وی با اشاره به اهمیت دستاوردهای علمی ایران اسلامی برخلاف میل جوامع بین‌المللی ادامه داد: قدرت ایران در مذاکرات هسته‌ای به دلیل مدیریت رهبر انقلاب است که با شجاعت، درایت، اسلام‌شناسی و خداشناسی همیشه و در همه حال به ملت و دین اسلام وفادار بوده است.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی وحدت ملت ایران، پیوند استوار شیعه و سنی، احترام به حقوق اقلیت‌های دینی در سایه نظام اسلامی و امنیت پایدار کشور ایران در منطقه را از جمله دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در سایه رهبری ‌صالح و آشنا به امور اسلامی و انقلاب دانست.

وی با اشاره به ضرورت زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره دفاع مقدس و فداکاری‌های مردان و زنان ایرانی در جنگ تحمیلی به عنوان سرمایه‌های وجودی نظام و انقلاب اسلامی گفت: مستحکم کردن ارتباط بندگان با خداوند متعال از مهمترین پیام‌های دهه کرامت است.

ابوترابی‌فرد در ادامه سخنانش اقتدار امروز ایران ‌را برآمده از ایستادگی شجاعانه ملت ایران ‌برابر مستکبران جهان دانست و بیان کرد: حضور پرشور مردم در انتخابات و مشارکت پای صندوق‌های رأی، پایه‌های نظام و انقلاب اسلامی ایران را زیر سایه ولایت و امامت مستحکم‌تر می‌کند.

وی مشارکت مردم در کنار صندوق‌های رأی را نشانه باور دینی ملت ایران در راستای تقویت وحدت و نشانه ولایت‌مداری مردم دانست و عنوان کرد: شورای نگهبان در نظام اسلامی ایران دارای جایگاه ویژه و ارزشمندی است.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت تقویت جایگاه شورای نگهبان در نظام اسلامی گفت: متزلزل کردن جایگاه شورای نگهبان در نظام جمهوری اسلامی ایران، سست کردن جایگاه مردم سالاری و هویت اسلامی ملت ایران است.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصوبات مجلس شورای اسلامی زمانی رسمیت قانونی پیدا می‌کند که به تأیید فقهای شورای نگهبان رسیده باشد، اظهار داشت: اقتدار امروز ایران اسلامی زیر سایه هویت نظام و رهبری مقام معظم رهبری محقق شده است.

وی در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به ضرورت تقویت آموزه‌های اسلامی، دینی و علمی در کشور افزود: مردم استان یزد در عرصه‌های اقتصادی، پیام‌آور اقتصاد اسلامی در طول تاریخ انقلاب ایران اسلامی بوده است.

ابوترابی‌فرد با اشاره به اهمیت تقویت آموزه‌های علمی، اقتصادی، اجتماعی، سیاسی و فرهنگی استان یزد که بر پایه اصول و آموزه‌های دینی بنا شده است، صرفه‌جویی، موفقیت در پیاده‌سازی دستورات اخلاقی دین اسلام و جلوگیری از هرگونه اسراف را از مهمترین ویژگی‌های مردم استان یزد دانست.

نایب‌ رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ضرورت ترویج فرهنگ کار مبتنی بر علم و دانش و اقتصاد مبتنی بر مدیریت مصرف در جامعه اسلامی ایران خاطرنشان کرد: کارآفرینی مبتنی بر اقتصاد مقاومتی در نظام جمهوری اسلامی ایران ضروری است.

وی با بیان اینکه شناخت و توسعه اقتصاد مقاومتی در عصرامروز مهمترین راه پیشبرد اهداف اقتصادی، صنعتی و سیاسی نظام جمهوری اسلامی ایران است، اظهارداشت: چادر مشکی زنان یزدی، افتخار استان یزد و ملت ایران است.

نظر شما