شناسهٔ خبر: 106070 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما

درآمد داعش از جرايم سازمان‌يافته

داعش 43 یکی از راه‌های کسب درآمد داعش از طریق اعمال مالیات بر محصولات نفتی بود که از یک پالایشگاه بزرگ در استان صلاح‌الدین منتقل می‌شد. داعش از این طریق یک میلیون دلار در ماه درآمد داشت.

به گزارش «نماینده»، یک گزارش پارلمان عراق نشان می‌دهد گروه تکفیری صهیونیستی داعش پیش از تصرف استان نینوا مشغول ارتکاب جرایم سازمان‌یافته در این استان با درآمدی بالغ بر ۱۱ میلیون دلار در ماه بود.

بر اساس این گزارش که هنوز انتشار عمومی نیافته است، داعش «سامانه مشخصی برای جمع‌آوری پول» داشت و «نرخ‌های مشخصی» بر گروه‌های مختلف اعمال می‌کرد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، مقامات استان نینوا می‌گویند داعش ابتدا پنج میلیون دلار در ماه از طریق جرایم سازمان‌یافته کسب می‌کرد اما اندکی پیش از تصرف موصل این میزان به دو برابر افزایش یافت. بر اساس این گزارش، یکی از راه‌های کسب درآمد داعش از طریق اعمال مالیات بر محصولات نفتی بود که از یک پالایشگاه بزرگ در استان صلاح‌الدین منتقل می‌شد. داعش از این طریق یک میلیون دلار در ماه درآمد داشت.

داعش همچنین بر سیمان و نیز حقوق پیمانکاران شهرداری موصل مالیات می‌بست که حدود ۶۲ هزار دلار در ماه برای این گروه تروریستی درآمدزایی داشت. همچنین هزاران پزشک در این استان ماهانه ۳۰۰ دلار به داعش می‌دادند. ۱۴۰۰ مالک ژنراتور نیز ماهانه ۲۰۰ دلار به داعش پرداخت می‌کردند. بنا بر این گزارش، حتی سبزی‌فروش‌ها به داعش مالیات می‌دادند.

نظر شما