شناسهٔ خبر: 105955 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: المنار

در مراسم افتتاح دانشگاه معارف در لبنان

نصرالله: مواضع حزب الله درباره انتخابات ریاست جمهوری هیچ تغییری نخواهد کرد

سیدحسن نصرالله// دبیرکل جنبش حزب الله لبنان تاکید کرد: موضع این جنبش در خصوص نامزد شدن میشل عون برای ریاست جمهوری لبنان تغییر نکرده و تعدیل نشده است.

به گزارش «نماینده»، سیدحسن نصرالله،  میشل عون را نامزدی طبیعی و قدرتمند توصیف کرد که نماینده بخش وسیعی از جامعه است و افزود، ما از نامزد شدن او برای ریاست جمهوری لبنان حمایت کرده و می کنیم و خواهیم کرد.  

دبیرکل حزب الله لبنان در دیدار با هیئت امنا و رئیس و رؤسای دانشکده های دانشگاه معارف گفت: گروه مقابل (۱۴ مارس) به جایی رسید که در برابر مواضع مطرح شده در سخنرانی مراسم سالگرد پیروزی لبنان در وادی الحجیر مبنی بر این که میشل عون بخشی اجتناب ناپذیر از روند انتخاب رئیس جمهور لبنان است، در تفسیر خود این سخنان را توهین آمیز تلقی کرد.  

سیدحسن نصرالله گفت: آنها در تلاش برای هضم کردن موضع قدرتمندانه ما و جریان ملی آزاد در خصوص اوضاع داخلی لبنان، به جایی رسیدند که در ذهن خودشان سخنان (من) را توهین آمیز تلقی کردند. در حالی که عبارت بیان شده، توهین آمیز نیست... (در سخنرانی من) گفته شد که ژنرال عون بخشی اجتناب ناپذیر از روند انتخاب رئیس جمهور لبنان است در حالی که عون هنوز رسما نامزد نشده است. او بخشی اجتناب ناپذیر از این روند است چه نامزد شود چه نشود... امروز بار دیگر تاکید می کنیم که در موضع ما تغییر و تعدیلی ایجاد نشده است.

وی افزود: ژنرال عون نامزد طبیعی و قدرتمند و نماینده بخش وسیعی از جامعه است و ما از نامزدی او حمایت کرده و می کنیم و خواهیم کرد. این سخن که او بخشی اجتناب ناپذیر از روند انتخابات است، بر تعهد ما در این زمینه هیچ تاثیری نمی گذارد». 

دبيرکل حزب الله بر اهميت و نقش دانشگاه معارف به عنوان ضرورتي براي کسب علم و معرفت و تربيت کادر علمي براي کشور و آينده آن تاکيد کرد.

سيدحسن نصرالله افزود اين دانشگاه، جايگزين هيچ دانشگاه ديگري نيست بلکه امتياز آن اين است که به دنبال سود و سرمايه گذاري نيست بلکه دانشگاهي واقعي و جدي است که به امور دانشگاهي و آموزشي در کنار ارزش ها و اخلاق انساني اهتمام مي ورزد.  

دبيرکل حزب الله افزود: ما اميد زيادي به شما بسته ايم و اميدواريم دانشگاه معارف بتواند به الگوي برجسته اي از نظر سطح علمي و دانشگاهي و تربيت دانشجويان و متخصصان در کنار حفظ ارزش هاي اخلاقي و انساني تبديل شود.

نظر شما