شناسهٔ خبر: 105934 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ

رسوایی مالی وزیر جنگ سابق رژیم صهیونیستی

رسانه های داخلی فلسطین اشغالی و بین المللی همواره اخبار و گزارش هایی را در زمینه فساد اخلاقی و مالی سران صهیونیستی و تسری آن به جامعه اسرائیل منتشر می کنند و آخرین مورد آن رفتار رسوایی مالی وزیر جنگ سابق این رژیم است.

به گزارش «نماینده» پلیس رژیم اشغالگر قدس از ایهود باراک ایهود وزیر جنگ پیشین این رژیم به خاطر فساد مالی بازجویی کرد.

روزنامه صهیونیستی "معاریو" در این باره نوشت: ایهود باراک در دوران تصدی وزارت جنگ میلیون ها دلار از بودجه "اسرائیل" را در بانک های خارجی به حساب شخصی خود واریز کرده بود.  

این روزنامه خاطرنشان ساخت: پلیس اسرائیل تیمی را مامور تحقیق و تفحص در مورد میزان پول های واریزی به حساب شخصی اولمرت و نحوه انتقال آنها به بانک های خارجی کرد.

 از آنجا که پدیده فساد مالی و اخلاقی در میان سران رژیم صهیونیستی همچنان قارچ گونه به رشد خود ادامه می دهد و در این رویکرد بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم نیز در مظان اتهام قرار دارد و به همین دلیل منزل وی مورد بازرسی قرار می گیرد.

پیشتر نیز مشاور قضایی کابینه رژیم صهیونیستی درصدد تحقیق در مورد فساد مالی بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رزیم بود

بنابر این گزارش، رادیو سراسری رژیم صهیونیستی در این باره اعلام کرد که تحقیقات "یهودا فاینشتاین" برخی مسائل و ریخت و پاش ها مربوط به منزل نتانیاهو در قدس و قیساریا را شامل می شود.

این منبع افزود:یگان "لاهو ۴۳۳" وابسته به پلیس رژیم صهیونیستی (ویژه تحقیق در مورد فساد) به زودی تحقیقات در مورد منزل نتانیاهو را آغاز خواهد کرد.

این در حالی است که روزنامه صهیونیستی هاآرتص نیز اخیرا گزارش داد که شبهاتی در مورد منزل نتانیاهو و خانواده وی و برخی مسائل مرتبط با درآمد و هزینه های مالی وی وجود دارد که باید هر چه زودتر روشن شود.

همچنین برخی گزارش های صادره از ناظر دولت رژیم صهیونیستی در چند ماه گذشته از افزایش هزینه و مخارج منزل نتانیاهو و دست داشتن همسر وی در پرونده هایی دولتی حکایت دارد.

تصمیم مشاور قضایی کابینه صهیونیستی برای تحقیق در مورد فساد مالی نتانیاهو ضربه ای بزرگ به او به ویژه در عرصه سیاست های داخلی به شمار می رود.

فساد مالی و اخلاقی در میان سران تل‌آویو طی سال‌های اخیر روند فزاینده‌ای داشته است، به طوری که در بدنه حاکمیت رژیم صهیونیستی، موارد مختلف فساد مالی و اخلاقی مانند حلقه‌های پیوسته به هم روز به روز افزایش یافته است. پدیده فساد مالی، اداری و اخلاقی این رژیم به‌گونه‌ای دامن رهبران تل‌آویو را گرفته که خود شهروندان فلسطین اشغالی معتقدند فساد، سیاستمداران صهیونیست را در خود فروبرده و همین مساله اعتماد آنان را نسبت به رهبران خود بشدت کاهش داده است.

بر اساس گزارش سال ۲۰۰۸ میلادی مرکز تحقیقات «سدیروت»، بیش از ۷۲ درصد شهروندان صهیونیست معتقدند، دولت صهیونیستی فاسد است و اعتمادی به دولتمردان ندارند. آریل شارون، نخست‌وزیر پیشین رژیم‌صهیونیستی و قصاب صبرا و شتیلا در سال ۱۹۹۹ مورد بازجویی قرار گرفت و معلوم شد که سفر وی به روسیه با هدف شخصی و برای کمک به یک تاجر صهیونیست در تحقق یک قرارداد گازی صورت گرفته است.

وی اتهامات دیگری نیز دارد که بیدادگاه صهیونیستی او و عمری شارون، پسرش را مورد بازجویی کامل قرار داد و دخالت آنها در فساد مالی را آشکار کرد.

موشه کاتساو، رئیس پیشین رژیم صهیونیستی نیز به دلیل روابط نامشروع با یکی از کارکنان زن دفتر خود مجبور به کناره‌گیری از مقامش شد.

اما فساد مالی و اخلاقی رهبران رژیم صهیونیستی پایان نیافت و نیروهای امنیتی و پلیس، پرونده فساد مالی تزیپی لیونی، وزیر خارجه سابق صهیونیستی را افشا کردند و در پی آن پرونده اختلاس یک‌میلیون دلاری آویگدور لیبرمن، جانشین وی برملا شد. رسوایی مالی و اختلاس شلومو بنیزری، وزیر پیشین بهداشت و آریه دری، وزیر پیشین امور داخلی رژیم صهیونیستی نیز از دیگر موارد بی‌اخلاقی‌های رهبران رژیم صهیونیستی است.

منبع: مرکز اطلاع رسانی فلسطین

نظر شما