شناسهٔ خبر: 105909 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: المنار

داعش آب را به روی مردم دمشق بست

داعش// در شرایطی که گرمای هوا به حداکثر خود رسیده، تروریست‌‌های مسلح در سوریه در اقدامی غیر انسانی آب را به روی مردم دمشق بستند.

به گزارش «نماینده»، تروریست های مسلح در سوریه در اقدامی غیر انسانی آب را به روی مردم دمشق بستند.

 در پی قطع آب به وسیله تروریست های مسلح در دمشق، پایتخت سوریه مردم این شهر با مشکل کمبود آب مواجه شده اند و از آن رنج می برند.

به دنبال بروز این مشکل دولت سوریه اقدامات پیشگیرانه ای برای رفع مشکل کم آبی ساکنان دمشق اتخاذ کرده است.

جعفر مهنا، گزارشگر المنار در این باره گفت: مردم دمشق تاکنون به این گونه با مشکل کم آبی مواجه نشده بودند. شش میلیون نفر مردم این شهر در شرایط سخت آب و هوای تابستانی با این مشکل روبرو شده اند.

وی گفت: با افزایش درجه حرارت در تابستان مردم برای رفع عطش باید به چند قطره آب بسنده کنند.

یکی از شهروندان سوری در گفتگو با المنار گفت: خدمات این شهر از قبیل برق و گاز و بنزین با مشکل مواجه است. مردم همه این مشکلات را تحمل می کنند به جر مشکل کم آبی.

جعفر مهنا در ادامه گفت: در خواست ها برای آبهای بسته بندی در این شهر زیاد شده است و به محض اینکه این کالا وارد بازار می شود به سرعت و طی چند ساعت نایاب می شود و تانکرهای آب نیز جوابگوی نیاز مردم این شهر نیست.

دولت سوریه در اقدامی اورژانسی از چاه های ذخیره آب برای رفع این مشکل استفاده کرده است.

یکی از شهروندان گفت: دولت در این زمینه تلاش زیادی کرده و بسیاری از مشکلات را حل کرده است و با روان کردن آب از مناطق دیگر به سوی این شهر مشکل کم آبی را کاهش داده است.

گزارشگر المنار در ادامه تصریح کرد: تروریست های مسلح برای جنگیدن و سقوط نظام این کشور شیوه غیر انسانی دیگری نیافته اند و به نظر می رسد قطع آب بدترین شیوه ای است که به فکر این تروریست ها رسیده است.

وی افزود: بستن آب سلاحی است که اکنون در مقابل مردم دمشق نمایان شده است. در شرایطی که گرمای هوا به حد اکثر خود رسیده است مردم در دریای تشنگی غرق شده اند اما با تلاش دولت و ارتش سوریه این مشکل به سرعت در حال حل شدن است و آب در مسیر خود قرار گرفته و تشنگی این مردم صبور در حال برطرف شدن است.

برچسب‌ها:

نظر شما